• mia8801

Abort borde vara förbjudet

Abort är mord anser jag... vill man inte ha barn så ha inte sex då!!!
    LÅt inte ett liv gå förlorat bara för att du är självisk!

• Svar på tråden Abort borde vara förbjudet
  • BlommyNess12

Detta var ju konstruktivt..
    Jag vet med 100 % säkerhet att inget av de aborterade barnen är ledsna för att de aborterats, och jag vet att jag tycker abort är en av de mest toppen grejer som finns i detta land. Tänk dig, alla människor med sociala problem, drogmissbrukare, hemlösa, som kan gå  och göra en abort, istället för att sätta barn till världen under värdelösa förhållanden.

Tänk vad bra med dessa barn som blir gravida och inte måste bli föräldrar, tänk vad bra att barn inte är tvugna att föda barn.
    Tänk vad skönt att fattigdom och klasskillnader kunnat minska på detta sätt!

Tänk vad bra att alla får välja själva, tänk vad bra att ingen tvingas göra en abort! Och tänk vad bra att ingen tvingas behålla ett barn mot sin vilja.

Tänk vilken tur att abort finns när en kvinna råkar bli gravid och det innebär en mer eller mindre säker död för henne att fortsätta graviditeten. Tänk vad bra, att det finns, detta som kallas abort.

• Rockan

Vilken tur att det inte stiftas lagar utifrån din moral då.

Jag älskar fri abort!

• mia8801

tänk om din mamma gjort abort? då had e du ej levt idag... abort är mord och så är det bara.. UNDVIK SEX eller ha säkra skydd i sånna fall!!!!

• Rockan
    mia8801 skrev 2010-10-06 03:25:23 följande:
    tänk om din mamma gjort abort? då had e du ej levt idag... abort är mord och så är det bara.. UNDVIK SEX eller ha säkra skydd i sånna fall!!!!
    Nej, abort är inte mord. Mord är en juridisk defintion.

Du kan få tycka abort är att ta ett liv om du vill. Jag tycker det inte.
  • mia8801

Jag hoppas sverige skaffar en sån lag som gör det förbjudet mot abort!!

• BlommyNess12
    mia8801 skrev 2010-10-06 03:25:23 följande:
    Ja tänk om min mamma gjort abort.. Det hade väl varit toppen om hon gjort det om hon hade velat, eller hur? Jag hade iallafall inte märkt nån skillnad..
  • Rockan
    BlommyNess12 skrev 2010-10-06 03:28:47 följande:
    Ja tänk om min mamma gjort abort.. Det hade väl varit toppen om hon gjort det om hon hade velat, eller hur? Jag hade iallafall inte märkt nån skillnad..
  • Rockan
    mia8801 skrev 2010-10-06 03:27:43 följande:
    Jag hoppas sverige skaffar en sån lag som gör det förbjudet mot abort!!
    Inte så troligt, tack och lov. För vem vore den lagen bra menar du?
  • mia8801
    Rockan skrev 2010-10-06 03:29:28 följande:
    Nej det hade du ju inte, för din mamma hade ju varit en mördare och du död.
  • Rockan
    mia8801 skrev 2010-10-06 03:31:36 följande:
    Nej det hade du ju inte, för din mamma hade ju varit en mördare och du död.
    Nej, jag hade aldrig levt. Stor skillnad.
Svar på tråden Abort borde vara förbjudet