• felia67

Bäst barnmatstol?

Vill gärna få råd om bästa stol till min 9-månader. Har sett flera trådar om antilop och trip-trap. Är det ingen som har erfarenhet av andra stolar typ brio/bloom/hokuspokus. Hur sitter barnet? Rengörning? etc... Bryr mig inte så mycet om priset men den ska vara kofortabel för både barn och förälder samt gärna lätt att rengöra.

• Svar på tråden Bäst barnmatstol?
  • iggelpiggel

Har haft hokuspokus och det är en helt suverän stol klart bäst men dock blir det ett minus för mig på den modellen ....den är svår att hålla ren i alla skarvar.... men om ditt barn är 9 måander så kan jag tippsa om en tripp trapp stol den är ju också suverän och lätt att hålla ren...lycka till med ditt val av stol

• Annaloo

Vi köpte en tripptrappliknande stol som är lite smalare, men vi har knappt använt den för att den är så hopplös att göra rent. Antilopen är den absolut bästa stolen!

• cicci85

jag hade en hokuspokus och kan inte rekommendera den, jättesvår att få ren! dessutom kan man inte använda den lika länge som tripptrapp, brio sit och liknande.

• moonlight

Jag har haft både antilop o hokuspokus till mina barn o slutligen tripp trapp stol. Min erfarenhet är att antilopen är bäst från när barnen börjar att äta till ca 1 år då mina har ställt sig upp trots bälte....

Sedan är hokuspokusen superbra men lite trist att göra ren tycker jag. Den har mina barn haft hos sin mormor.

Tripp trapp har mina börjat att använda när antilopen inte funkar längre. Min 9-åring sitter ff på den så den är användbar superlänge om man vill o jag tycker inte att den är nå svår att hålla ren. Det gäller att göra ren den innan resterna torkar in bara!

• Sofajj

Bara till att ställa in hokuspokus stolen i duschen! Lätt som en plätt!=) Alla barn tycker att den är jätterolig. Eftersom att man kan ha den både som en bil och stol med bord!

Svar på tråden Bäst barnmatstol?