Varför blir jag yr i vissa byggnader bara?
TS: visst kan man få yrsel av ångest men det låter inte som att det är det du har. Det dj Zap beskriver är mer en fobisk yrsel. Det låter som att du kan ha stressutlöst yrsel (stressutlöst kan komma av att du är stressad generellt men också att hjärnan blir stressad vid vissa synintryck - de hänger ofta ihop). Jag har som du gungande yrsel (det innebär att man inte ser omgivningen snurra utan mer att det är en känsla av att ha gått av en båt och gunget fortfarande sitter kvar). Jag har svårt för stora ytor inomhus (framför allt under lysrör, lysrör är frukansvärt), korridorer, rum med många speglar som t ex glasögonaffärer, större varhus där det är massa olika avstånd, rörelser och ljus. Självklart kan man få ångest av denna typ av yrsel för det är obehagligt men det låter inte som att den för dig uppkommer på grund av yrsel.
När det kommer till Stesolid så ja, det är starkt beroendeframkallande. Man ska helst inte äta under längre period än några veckor och begränsat intag per dag. Men det är individuellt hur lätt man har att bli beroende av dem. Om man märker att man inte får önskad effekt av den vanliga dosen utan behöver höja så är det en varning.
Läs mer om yrsel: yrsel.com