• Anonym

Bjudna på fest, men får inte komma utan alkohol...

Jag är så ledsen, arg och besviken... Vi blev bjudna til en fest (hos sambons barndomsvän som vi står mycket nära) som verkade rolig och vi tackade ja. Men nu visar det sig att vi får inte komma eftersom vi inte ska dricka alkohol. Nej, detta är inte tonåringar som man skulle kunna tro, utan VUXNA människor! Jag är så besviken på allt...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 17:48
    Anledningen till nykterhetsförbudet är att det ska vara tävlingar på festen och den som har festen tycker det blir orättvist om nån är nykter...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 18:48
    Det ska spelas Buzz på Playstation och hela kvällen är tillägnad detta. Alla som kommer måste spela, men man får alltså inte vara nykter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-07 10:19
    Självklart kommer vi inte gå, vi respekterar deras val. Tråden handlar om att jag är besviken samt tycker det är barnsligt beteende att ha alkoholtvång när man är 30+.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-07 10:19
    Självklart kommer vi inte gå, vi respekterar deras val. Tråden handlar om att jag är besviken samt tycker det är barnsligt beteende att ha alkoholtvång när man är 30+.

• Svar på tråden Bjudna på fest, men får inte komma utan alkohol...
  • sextiotalist

Va, skämtar du, ring och fråga igen, det kan vara ett missförstånd.

• Anonym
    sextiotalist skrev 2010-10-06 09:54:26 följande:

Va, skämtar du, ring och fråga igen, det kan vara ett missförstånd.

Tyvärr så skämtar jag inte och det är inget missförstånd...
    tilj75 skrev 2010-10-06 09:54:34 följande:
    Vilka idioter!!!!!! Gå inte dit!
    Gå inte dit? Nej vi får ju inte.
  • Anonym

Är det som det står i rubriken, att ni inte får komma utan alkohol; eller som det står i inlägget, att ni inte får komma om ni inte ska dricka? Stoooor skillnad tycker jag, även om båda är sviniga.

• Ella41

Har de motiverat varför ni inte får komma om ni inte dricker alkohol?

• Anonym

Anonym: Vi får inte komma om vi inte ska dricka.

Ella41: Ja det ska vara tävlingar på festen och den som har festen tycker det blir orättvist om nån är nykter...

Jag är så besviken på allt... Mycket på att vännen beter sig såhär...

• Reglementet

Seriöst? Man måste dricka alkohol?

Om man inte kan eller vill dricka alkohol, är man inte välkommen i den bekantskapskretsen? Wow, det låter som riktigt patrask.

*Kommersiellt budskap*
  • Flissi

Men jisses vad är det för vänner?
    Vi har flera i vår umgängeskrets som är helnyktra eller som dricker väldigt måttligt & därför aldrig skulle ställa upp i dricka-lekar som går ut på att bli fullare.

Däremot är de alltid med i lekarna med med alkoholfria alternativ. (För ja, vi är så barnsliga att vi ofta har lekar där alkohol förekommer..)

Om du var gravid eller av medicinska skäl inte skulle kunna dricka så skulle ni inte heller få komma?

Konstig vän!

• Jungblom

Vilka löjliga så kallade vänner, så beter man sig verkligen inte. Nästa fest ni har ska ni säga att ni får komma även om ni inte dricker här har vi nämligen inga regeler emot de som väljer att vara nyktra av ett eller annat skäl.

• Pleco

Så vuxna kan nog inte dessa människor vara om de har så fjantiga regler. Vad är det för folk som tvingar folk att dricka egentligen? Jag hade nog tappat lite av min respekt där och tagit avstånd från dessa människor.

Svar på tråden Bjudna på fest, men får inte komma utan alkohol...