• Cam75

"folkbox" har folk en sån? hur funkar det?? För kanal 1,2 o 4

Har en extra tv som det räcker att ha kanal 1,2 och 4 på.
    Hur gör man då? nån som vet om begreppet folkbox fortf existerar? och hur/var man skaffar en sån..eller man kanske bara kan sätta i sladden eller??
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden "folkbox" har folk en sån? hur funkar det?? För kanal 1,2 o 4
  • grankotte

Det finns gott om små boxar i alla storlekar och prisklasser, från någon hundralapp och uppåt. Enklaste är bara en liten dosa att stoppa in i SCART-kontakten på tvn och sedan ansluta antenn.
    Titta på de stora el-ladorna, "gubbdagis" såsom Clas O, Teknikmagasinet, Kjell&Co, de har alla en uppsjö olika. 
    En "vanlig" tv kan dock inte direkt ta in en digital signal, sk DVB-T utan en box krävs. 

• Elli47

Jag har en vanlig digitalbox med hårddisk, toppen! På min TV ser jag 1, 2, 4, 6 samt Barnkanalen och Kunskapskanalen + en del finska kanaler ibland. Räcker fint för mig! Vi har dock en TV till i huset där det finns en massa kanaler från Viasat, mest ungarna som kollar där.

• Cam75
    Elli47 skrev 2010-10-07 09:12:13 följande:
    Jag har en vanlig digitalbox med hårddisk, toppen! På min TV ser jag 1, 2, 4, 6 samt Barnkanalen och Kunskapskanalen + en del finska kanaler ibland. Räcker fint för mig! Vi har dock en TV till i huset där det finns en massa kanaler från Viasat, mest ungarna som kollar där.
    Utan abonnemang alltså! Det låter ju toppen precis det jag är ute efter! Tack
  • Elli47
    Cam75 skrev 2010-10-07 20:45:39 följande:
    Utan abonnemang alltså! Det låter ju toppen precis det jag är ute efter! Tack
    rekommenderar verkligen en box med hårddisk så kan du spela in de program du vill se och titta när du vill!
Svar på tråden "folkbox" har folk en sån? hur funkar det?? För kanal 1,2 o 4