Nyligen separerat
Hej.
En lång historia som jag ska försöka skriva så kortfattad som möjligt.
Jag och min fru träffades för tio år sedan och blev blixtförälskade, vi köpte hus och flyttade ihop inom 4 månader, vi umgicks så ofta vi kunde och talade i telefon dagligen med varandra. hon hade ett par barn sedan tidigare och jag hade ett sen tidigare. De första fyra åren var ett liv med fyllt med kärlek, lyx, resor, nöjen allt som gjorde livet värt att leva. Vi fick ett "kärleksbarn" efter fyra år och var så lyckliga både hon och jag. Vi fick ett till barn efter fem och ett halvt år och var fortfarande lika lyckliga. Men här någonstans (efter ca. sex år) började det knaka lite. Jag tappade intresse för både sex och till viss del henne men jag var fortfarande kär i henne och älskade henne. Sen var det lite upp och ner i ca. 2,5 år och sen märkte jag att hon började tappa intresse och tröttnade på att "uppvakta" mig och göra sina försök till samvaro. Sista året var mest en transportsträcka, vi har under alla dessa år haft mycket kärlek till varandra men vi har även sårat varandra djupt genom ord och bråk (ingen otrohet) med varje bråk försvinner säkert en bit av kärleken. Men saken är att enda fram till separationen så har vi alltid haft det jättemysigt, trevligt och kärleksfullt när vi lämnat huset, när vi åkt iväg på semester och liknande. Men hemma har det inte fungerat, mycket småsaker. Jag har varit elak mot henne och sårat henne djupt, och hon mig. Nu när vi separerat har vi det otroligt bra och träffas jätteofta och umgås flitigt med våra barn, äter tillsammans gör utflykter tillsammans och alla tycker att det är toppen, avspänt, roligt, lungt och skönt, vi har inget sex med varandra, någon puss och kram och lite ömhet men inget mer än så. Mina känslor har kommit tillbaka, jag känner mig kär och att jag älskar henne igen, precis som på den gamla goda tiden. Hon säger att det är jättetrevligt, jätteroligt och skönt att umgås igen när allt är så avspänt och hon har sitt boende och jag mitt. Hon var mycket förälskad i mig när vi träffades och sju-åtta år framåt. Idag påstår hon (vilket jag tycker är konstigt och vad som är min egentliga fråga?) Hon påstår att hon inte har några som helst känslor för mig på "det" sättet, att hon känner sig kär eller förälskad igen. Men min fråga är om hon bara säger så för att "skydda" sig, jag vet att hon tycker att jag har en bra övertalningsförmåga och jag tror att hon är rädd att jag ska prata mig in i hennes liv som sambos igen. Vi bestämde oss för att separera i juni, hon flyttade ut i mitten på augusti, så det är relativt färskt. Jag undrar varför vi umgås så mycket och hur hon kan tycka det är så trevligt, roligt och skönt att umgås med mig, vi har väl separerat för att vi inte kunde umgås? och för att vi inte ville vara tillsammans? Om inte jag hade några som helst känslor för henne (kär och förälskad) då skulle inte jag vilja umgås med henne, jag skulle umgås med henne och äta där två gånger om dagen och fler dagar i veckan. Med tanke på att hon tycker allt är tiptopp mellan oss nu funderar jag på om hon kan tycka det utan att vara kär eller ha några som helst känslor för mig??? Vi har barnen varannan vecka och de stortrivs naturligtvis när alla är tillsammans. Har min F.d. inga känslor för mig? Är hon rädd för att avslöja dem för att kanske inge falska förhoppningar hos mig? Varför pussas vi på munnen och kramas? Varför tillåter hon att jag småklämmer henne på baken? Om hon inte har känslor för mig, kan de komma tillbaka som mina gjorde?
Oj oj oj så långt detta blev och jag tror jag har med ca. 100 frågor allt som allt i detta. Ber om ursäkt för det.
Tacksam för ett svar, även om det är svårt.
Mats
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 15:44
Jag undrar varför vi umgås så mycket och hur hon kan tycka det är så trevligt, roligt och skönt att umgås med mig, vi har väl separerat för att vi inte kunde umgås? och för att vi inte ville vara tillsammans? Om inte jag hade några som helst känslor för henne (kär och förälskad) då skulle inte jag vilja umgås med henne, jag skulle INTE (glömde ordet INTE i övre inläget, lite vilktigt;) umgås med henne och äta där två gånger om dagen och fler dagar i veckan.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-19 21:02
Saken är den att hon ger inga svar.
När någon frågade om hon skulle kunna tänka sig att leva med mig så svarade hon med ett utlägg och slutligen att det vore det optimala. När jag påstod inför henne att vi "ej är klara med varandra" så sa hon inte emot, vilket jag tycker att hon borde ha gjort om hon känner att hon är klar med mig? Hon ger hela tiden kryptiska svar och inga klara besked.