• hhönan

Göra rent kaffebryggare med bakpulver?

Jag har hört att man kan göra rent sin kaffebryggare med bakpulver, nån som vet hur man gör det?

• Svar på tråden Göra rent kaffebryggare med bakpulver?
  • Jezamine

Ättiksprit el citronsyra i vatten.Men ALDRIG harr jag hört om bakpulver.Vart hörde du det?

Jag är INTE avstängd
  • delifi2

ättika funkar fint oxå, men bakpulver har jag aldrig hört alas om faktiskt :)

• Satiin
    delifi2 skrev 2010-10-06 16:42:58 följande:
    ättika funkar fint oxå, men bakpulver har jag aldrig hört alas om faktiskt :)
    nej inte jag heller.
    men finns ett annat pulver, har fått total hjärnsläpp, som många använder till mycket. Ett riktigt husmorsundermedel.
    Brukar finnas annons i vissa tidningar om det. annonsen ser gammal ut och handlar om en bok som heter typ "Det underbara ' namnet på pulvret' "

• hhönan

Det var en bekant till mig som sa det, glömde fråga hur man gjorde.

• Allimac 2004
    Satiin skrev 2010-10-06 17:01:22 följande:
    nej inte jag heller.
    men finns ett annat pulver, har fått total hjärnsläpp, som många använder till mycket. Ett riktigt husmorsundermedel.
    Brukar finnas annons i vissa tidningar om det. annonsen ser gammal ut och handlar om en bok som heter typ "Det underbara ' namnet på pulvret' "
    Bikarbonat kanske? Det har jag hört ska vara  bra till mycket
  • IsDimma

Bikarbonat är nog bättre än bakpulver. Men bakpulver innehåller väl bikarbonat så det funkar säkert

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Bedan

Fast bakpulver och bikarbonat är ju båda basiska så de är nog inte optimala för att få bort kalk med. Jag har rengjort en riktigt ingrodd kaffebryggare med ättiskmetoden och den blev så fin så fin så.

• theappleofmyeye

Aldrig hört, kör med ättika själv!

Mmmm nu blev jag sugen på en kopp...

• Satiin
    Bedan skrev 2010-10-08 16:45:47 följande:
    Fast bakpulver och bikarbonat är ju båda basiska så de är nog inte optimala för att få bort kalk med. Jag har rengjort en riktigt ingrodd kaffebryggare med ättiskmetoden och den blev så fin så fin så.
    ett annat tips är:
    Eldorados fettlösningsspray.
    blanda ut den med lite vatten o koka genom.
    funkade finfint för mig,
    älskar eldorados sprayer, de löser upp ALL omöjig skit.
    och luktar så starkt så man får panik ^^
    skit är bra! 
Svar på tråden Göra rent kaffebryggare med bakpulver?