• Petra123

Tips på maskeradkläder!

Vi ska på maskerad i slutet på november, men behöver tips på vad.
    Jag kommer att vara i 6 månaden med lite större mage, och har funderat på att vara kanske Buddah, eller en vanlig man med ölmage. Min man kommer ev vara Jesus.

Vi har en rätt så liten plånbok, så det får inte vara några överambitiösa dräkter...

Nån med kul ideér?

• Svar på tråden Tips på maskeradkläder!
  • crazy mom

en vän var smurfflicka. du behöver blå trikåer + tröja. Blå färg och en vit toppluva    Smurfflickan kan ju ha en nätt liten klänning =)

• Petra123

En nätt liten klänning till en överviktig gravid kvinna...njae..haha det blir Tjocksmurfen isåfall :P Men bra tänk :)

• La Lola

Nunna...rätt vanlig klädsel iofs men det sitter ju löst på kroppen iaf om man inte vill framhäva magen....

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Petra123

hehe fast vore kul med en gravid nunna :) Det var annars bra. Fast tyckte det vore kul om man verkligen framhäver magen som en del av dräkten liksom :)

• MammaHela

Jag var på maskerad förre helgen, var gammal tant,

Hittade en klänning ala städrock, tofflor, damväska och en käpp på myrona, sen var det bara att köpa hårrullar och sätta i håret.

Var en klockren utklädning =)

T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • Petra123

Ja gammal tant har jag med funderat på...man kan sätta blå garntrådar i strumpbyxor så ser det ut som åderbråck^^

• kickan89

Jag tycker att dina egna förslag var roligast, buddah eller snubbe med ölmage. Skitkul idé att framhäva magen som en del av dräkten ju :D

• Petra123

hehe ja, det känns som det blir det mest naturliga med ölmage^^ Får låna farsans kavaj och slips :)

• Zäta

Eller så tuperar du håret megamycket, massor av mink, magtröja och byxor. sen måla en stor smiley eller nåt på magen. Typ 80tal eller något. Eller som i filmen bröllopsfotografen

• Flamma

Vi klädde oss som typ oljeshejker när vi var yngre, typ vita kläder + ett lakan satt med svart tejp runt huvet.  Sen solglasögon .

MELVIN -05 & MEYA -10
  • Petra123

Haha! Fast jag har inte lust att visa upp alla bristningar som dessutom var från förra graviditeten också :P Kan kanske måla flames på dom istället? :D

• Flamma

Eller så klär du dej som Tabitha i "Mia & Klara". Typ tajt linne, string över byxorna, 8o tals frilla....

MELVIN -05 & MEYA -10
  • Zäta
    Petra123 skrev 2010-10-07 20:33:19 följande:
    Haha! Fast jag har inte lust att visa upp alla bristningar som dessutom var från förra graviditeten också :P Kan kanske måla flames på dom istället? :D
    Hehe.

du hade underbara idéer själv! Jag har med funderat på vad man ska klä ut sig till, men tror jag är tråkig nog att stanna hemma istället. Alla blir så tokfulla och när jag är nykter själv så är det inte direkt jättekul. Men om jag skulle gå så kanske jag skulle köra på något vanligt som häxa eller något. Hade jag varit höggravid skulle jag nog kört på barbamamma. 
  • Petra123

Hehe barbamamma var ju genialt ^^

• Flamma

Nu räknar ju förstås vi som kommit med förslag, att få se resultatet ! FlörtDrömmer

MELVIN -05 & MEYA -10
  • Petra123
    Flamma skrev 2010-10-08 13:25:30 följande:
    Nu räknar ju förstås vi som kommit med förslag, att få se resultatet ! FlörtDrömmer
    Självklart ska ni få se! Nu dröjer det ju innan maskeraden är, men jag lovar att jag ska lägga in bild på oss. :)
  • Petra123
    Flamma skrev 2010-10-07 20:35:58 följande:
    Eller så klär du dej som Tabitha i "Mia & Klara". Typ tajt linne, string över byxorna, 8o tals frilla....
    Haha! Tänk på att jag ska åka buss ganska långt med :P
  • lurv

Kolla om du kan få tag i en stor kartong. Slå in den i ett snyggt papper. Gör hål för huvud, armar och ben. Skaffa ett par snygga strumpbyxor som matchar färgen på presentpapperet. Gör en snygg rosett eller "krulla" snören och sätt på huvudet och vips så har du ett oemoståndligt paket

Svar på tråden Tips på maskeradkläder!