• Nummer2

Lego adventskalender?

Funderar på att köpa lego adventskalender till grabbarna i år (5 och 7 år) men undrar om det är värt det?
    blir ändå ca 400 kr ihop och får man något vettigt i dem?
    tar tacksamt emot tips &åsikter från föräldrar men även vad barnen tyckte.

It`s a darn poor mind that can only think of one way to spell a word
  • Svar på tråden Lego adventskalender?
  • moonlight

Jag har gett till mina grabbar i 2 år o dom har älskat dom! Det är ju mycke pengar o det är mest bara gubbar o såsaker i kalendern men som sagt dom gillar dom så mycket så jag tycker det är värt pengarna.

• Waitmstar

Annars kan man ju göra en egen paketkalender med bara lego i.. 
    Köpa, en eller två satser och dela upp dem.  

• Shyme

Min 5-åring fick en sådan förra året (då 4 år) och hon älskade den. Hon hade inte så mycket legogubbar innan så för henne var det perfekt.

• Gladskit

Vi ska försöka hitta en sån i år.
    Förra julen hade vi en Playmobil-julkalender till vår pojke och han tyckte det var jätteroligt att få en liten grej varje dag.

• JWM

man kan ju dela på en kalender också!

det har våra gjort då dom ändå i slutet leker med samma lego...

kalendrar finns redan på barnens hus

• Clarice

Frågade precis min 5-åriga son här vad han tyckte om lego-kalendern förra året och han sa att det var bra för att det var så tuffa gubbar i den
    Själv håller jag med honom. det var vinter- och jul-tema och man skapade sakteligen ett mysigt litet land och mer och mer stämmning för varje dag. det känns ju dyrt - men lego är ju tyvärr alltid dyrt.

hoppas ni blir nöjda! kram

• Åttiotvåa

Min kompis fick när hon var mindre en lego-kalender som föräldrarna hade gjort själva. Det blev till slut en stor byggsats, men de fick några delar varje dag. På julafton fick de beskrivningen och hade således något att pyssla med på förmiddagen tills firandet drogs igång.

• JWM
    Åttiotvåa skrev 2010-10-07 13:31:27 följande:
    Min kompis fick när hon var mindre en lego-kalender som föräldrarna hade gjort själva. Det blev till slut en stor byggsats, men de fick några delar varje dag. På julafton fick de beskrivningen och hade således något att pyssla med på förmiddagen tills firandet drogs igång.
    perfekt!

detta skall jag göra så slipper man storas tjat om inget att göra på julafton...

tack tack
  • morgan5

När vi ändå är inne på Julkalendrar, Julklappar och lego så beställde jag ett legogram igår. Det är en prenumeration på Lego, ashäftigt. Min grabb kommer att älska att få en legobyggsats i månaden hela nästa år. Hade inte sett det förut men blev tipsad om www.legogram.se av polaren, Ställde lite frågor och fick snabbt svar!

PS. Köpte en Adventskalender Lego förra året, vilket blev Succé så han får en i år igen.... (Tycker själv att Lego är en av de bästa leksakerna man kan ge sitt barn)

***Morgan

• MissGoodie

Var köper man bäst en sån kalender då? Såg en reklam förut, men hittar den inte längre :/

Svar på tråden Lego adventskalender?