• Anonym (Smittad)

Kondylom på munnen vad göra?

Jag hade sex med min KK med kondom vilket vi har nu på sistonde då jag inte går på P- piller iallafall sög av honom utan kondom inget konstigt med det men har fått en blåsa av det.
    Jag tror verkligen inte det är herpes men hade ett ex som hade kondylom och det ser ut som det tycker jag. Va gör man för att få bort det?

Ska man till gyn för kondylom fast det är på munnen/läppen?

Trodde chansen för att bli smittad är noll + trodde han skulle berätta att han var smittad men tydligen visste inte ens han om att han var smittad.

Har läst att man kan frysa det eller lägga salva på men gäller samma sak i munnen som för underlivet?

Skulle verkligen vara tacksam för minsta tips å hjälp..

• Svar på tråden Kondylom på munnen vad göra?
  • Kenneth b

Kollade på google åt dig;) ...och det är mkt ovanligt med kondolym vid munnen även om man haft munsex med en smittad.

• final

`Du ska besöka en hud läkare.
    Han / hon kommer att frysa det området,

Behandlingen ska ske ett par gånger-
    en gång i månad.

• Anonym (Smittad)
    Kenneth b skrev 2010-10-06 23:01:05 följande:
    Kollade på google åt dig;) ...och det är mkt ovanligt med kondolym vid munnen även om man haft munsex med en smittad.
    Jag trodde inte ens chansen fanns å att det bara smittar vid utslag å han hade inga utslag...
    final skrev 2010-10-06 23:01:11 följande:
    `Du ska besöka en hud läkare.
    Han / hon kommer att frysa det området,

Behandlingen ska ske ett par gånger-
    en gång i månad.
    Jepp då får man fixa till det då..
  • Anonym (Smittad)

Det som gör mej mest ledsen nu är när jag läser på google om det så står det att man bör unvika oralsex helt
    Jag börjar ju nästan gråta bara vid den tanken..

• Anonym (blev orolig)

Varför skulle man undvika oralsex? Är det för "allmänna" smittorisken eller något annat?

• KristallSplitter

Kondom skyddar inte 100% mot kondylom heller. Kan även smitta via endast smekningar om man kommer åt vårtorna.
    Ring vårdcentralen/sjukvårds-upplysningen och hör om du ska få hjälp via gyn. Skulle rekommendera dig att testa dig vaginalt med eftersom det som sagt inte alltid hjälper med kondom. 

• Anonym (Smittad)
    KristallSplitter skrev 2010-10-07 17:19:14 följande:
    Kondom skyddar inte 100% mot kondylom heller. Kan även smitta via endast smekningar om man kommer åt vårtorna.
    Ring vårdcentralen/sjukvårds-upplysningen och hör om du ska få hjälp via gyn. Skulle rekommendera dig att testa dig vaginalt med eftersom det som sagt inte alltid hjälper med kondom. 
    Men jag trodde inte man kunde bli smittad om killen inte har nga vårter Men tydligen hade jag fel...
    Anonym (blev orolig) skrev 2010-10-07 17:09:08 följande:
    Varför skulle man undvika oralsex? Är det för "allmänna" smittorisken eller något annat?
    Det smittar ju om man har det i munnen och man utför oralsex, jag vill inte smitta ngn.
  • Anonym

Man kan inte få kondylom i munnen, det är herpes ni tänker på. Om du har fått en blåsa kan det vara skavsår, en förkylningsblåsa eller vad som helst, men kondylom lär det ju inte vara.

• Anonym (Smittad)
    Anonym skrev 2010-10-07 20:43:15 följande:
    Man kan inte få kondylom i munnen, det är herpes ni tänker på. Om du har fått en blåsa kan det vara skavsår, en förkylningsblåsa eller vad som helst, men kondylom lär det ju inte vara.
    Jo man kan få kondylom i munnen.
  • Anonym (hallå)

att få i munnen låter ovanligt :) hade ni oskyddat har du fått vårtor där nere var mer vaksam där

• babygirl03
    KristallSplitter skrev 2010-10-07 17:19:14 följande:
    har du kondylom? du verkar veta mycke.. jag vill veta lite mer så tittar in här jag har några funderingar om det smittar med kondom? har inte fått svar dock har jag inte sett några vårtor där nere har vart 2 gånger hoss gyn kan inte göra så mycket mer tror jag.
Svar på tråden Kondylom på munnen vad göra?