• Baby Doll

Förväxling på BB- vad skulle NI göra?

Som många andra så såg jag på Desperate Housewives igår där det handlade bla. om att ett par fick veta att deras 8-åriga dotter blivit förväxlat på BB. Och jag började fundera-

Vad skulle NI själva göra om det hände er??

www.mybabydolls.blogg.se

4 barn under 2 år www.mybabydolls.blogg.se
  • Svar på tråden Förväxling på BB- vad skulle NI göra?
  • Rhoda Horswunce

Jag skulle vilja behålla det barnet jag trodde var mitt, och sedan ha så mycket kontakt med den andra familjen som möjligt så att jag får lära känna mitt biologiska barn också. Hur lång tid det gått innan jag fick veta skulle nog inte spela så stor roll, jag tror jag skulle resonera likadant oavsett om barnet var 8 år eller 8 dagar.

• Jag bryr mig inte vad ni tycker

Jag hade behållit det barn jag hade, för det var ju det jag hade lärt mig att älska och fått band till. Jag hade nog känt att mitt biologiska barn vore en ny släkting och jag hade nog velat att det skulle fått bott kvar där hen var uppväxt.

• Superbia
    Rhoda Horswunce skrev 2010-10-06 23:43:50 följande:
    Jag skulle vilja behålla det barnet jag trodde var mitt, och sedan ha så mycket kontakt med den andra familjen som möjligt så att jag får lära känna mitt biologiska barn också. Hur lång tid det gått innan jag fick veta skulle nog inte spela så stor roll, jag tror jag skulle resonera likadant oavsett om barnet var 8 år eller 8 dagar.
    Men det måste väl ändå vara skillnad på 8 år eller 8 dagar Förvånad
    Morten & Vidar 091029
  • Jag bryr mig inte vad ni tycker
    Superbia skrev 2010-10-07 22:07:42 följande:
    Men det måste väl ändå vara skillnad på 8 år eller 8 dagar
    Morten & Vidar 091029

Ja verkligen håller med dig.
  • Rhoda Horswunce
    Superbia skrev 2010-10-07 22:07:42 följande:
    Men det måste väl ändå vara skillnad på 8 år eller 8 dagar Förvånad
    Ja, klart det är skillnad. Men jag tror att jag hade velat behålla "mitt" barn även om förväxlingen upptäckts väldigt tidigt.
  • lennartsdotter

Det beror ju alldeles på hur länge sedan förväxlingen skedde. Är det något som uppdagas tämligen omedelbart skulle jag  vilja ha mitt biologiska barn.

Handlar det om år skulle jag självklart inte vilja byta bort det barn jag har. Däremot skulle jag vilja ha kontakt med mitt biologiska barn.

• Baby Doll

De flesta jag fråågade på min blogg om just denna fråga svarade att dem ville ha sitt biologiska barn till varje pris... jag förstår inte att man tänker så... jag skulle inte byta ut dessa barn jag har älskat och uppfostrat för något i hela världen!

www.mybabydolls.blogg.se

4 barn under 2 år www.mybabydolls.blogg.se
  • Moggy

Jag har funderat mycket på det där. Samma situation fanns med i ett avsnitt av Veronica Mars, men där upptäcktes det mycket tidigare än i Desperate Housewives.

Om det upptäcktes tidigt skulle jag vilja ha mitt barn. Inbillar jag mig åtminstone. Hade det gått en tid skulle det ju kännas mycket märkligt att byta. Om det inte handlar om en bebis så blir det ju dessutom traumatiskt och konstigt för barnet.
    Jag tror inte att jag skulle vilja ha kontakt med mitt biologiska barn. Jag är rädd att jag skulle bli som Gabby i D.H. 

Svar på tråden Förväxling på BB- vad skulle NI göra?