Anonym (Viran) skrev 2011-03-06 17:57:21 följande:
Jag tycker att blotta sig och visa sig naken har olika betydelse. Att se någon naken är inte sexuellt medan blotta sig har en sexuell mening. Att se sin pappa naken när han byter om eller duschar är en sak och det är en annan om han "visar upp sig" för barnet.
Det är verkligen skillnad på att vara naken och blotta sig. Med blotta menade jag snarare att försöka inleda barnet till sexuella aktiviteter.
Jag kommer inte att skriva mer i den här tråden men för er som undrat vad som hänt så kan jag berätta att mitt barn berättade för mig om övergrepp i höstas. Pratade med socialen, de polisanmälde. Under förhör berättade mitt barn om övergreppen för polisen och de (samt socialen) bedömde barnets berättelse som väldigt trovärdig. Tyvärr lades förundersökningen ner pga brist på bevis (så ser det tyvärr ut i 90% av fallen när ett barn är offret.) Eftersom han inte är dömd kan jag i princip inte heller få ensam vårdnad men kämpar för att mitt barn ska vara tryggt och skyddat.
Mycket mer har framkommit än vad jag skrivit om här men jag vill att ni tar med er en sak: lyssna på barn. Kan du/ni inte själv avgöra om barnet tala sanning så ta hjälp av expertis. Låt aldrig ett barns berättelse om misstänkta övergrepp gå er förbi.