• Little Ms Chatterbox

Hur ser en USB-kabel ut?

Nu skrattar nog halva FL-Sverige men det bjuder jag på
    Jag har väldigt lite teknikintresse och bryr mig inte så nämnvärt mycket om det. Men iaf så har jag en ny mobil, en HTC, den gamla SE råkade jag tvätta maskinen, fråga inte.
    Jag skulle vilja föra över blider från HCT till datorn, det borde väl vara enklast med en USB-kabel? Vi har massa sladdar som hör till de flesta eletroniska prylar liggandes i en låda och en av dom här är en USB för kamera (Olympus) vet jag.
    Det finns en sladd som har hane som ser ut som kontakten på mobilen för laddning av batteriet. Är det samma?
    Om det nu finns något enklare sätt att föra över blider så får ni gärna berätta, men tänk på att förklara som om det var till er gamla mormor.

• Svar på tråden Hur ser en USB-kabel ut?
  • April barn

Haha ;D
    Nej du kan förmodligen inte använda samma usb kabel, men du kan köpa en som passar till mobilen.
    Vet inte hur ny mobil och dator du har, men du kan skicka bilder via bluetooth till datorn Flört

• Little Ms Chatterbox

Den stora kontakten är lika dan som på bilden och har samma tecken på, en plupp med 3 strek ut och plupp, pil och fytkant. Men den lilla kontaken, som skulle kunna gå att sätta in i mobilen (har inte testat än, vet inte om jag vågar heller.)Den är inte riktigt lika dan, den har inga tecken på, en plupp med 3 strek ut och plupp, pil och fytkant och sen ser jag stift/kontaktytor när jag håller den i samma vinkel som på bilden men tycker inte att jag ser kontaktytor på bilden. Kan det stämma ändå?

• Little Ms Chatterbox
    Zeplien skrev 2010-10-07 15:25:21 följande:
    Haha ;D
    Nej du kan förmodligen inte använda samma usb kabel, men du kan köpa en som passar till mobilen.
    Vet inte hur ny mobil och dator du har, men du kan skicka bilder via bluetooth till datorn Flört
    Hur vet jag om datorn har bluetooth? mibilen har det, det vet jag. HCT Wildfire
    Taurus skrev 2010-10-07 15:23:55 följande:
    www.mp3shop.se/image/usb_sladd.jpg
    Tycker den verkar vara samma kabel
  • April barn
    Little Ms Chatterbox skrev 2010-10-07 15:31:26 följande:
    Oj du, prova att sök efter det på "sök" på datorn om du vet vart det är :)
  • Silverkatten06
    Little Ms Chatterbox skrev 2010-10-07 15:31:26 följande:
    Taurus skrev 2010-10-07 15:23:55 följande:
    www.mp3shop.se/image/usb_sladd.jpg
    Tycker den verkar vara samma kabel
    Titta på Taurus bild, när jag tittar närmare ser den bilden jag länkade till lite konstig ut på den lilla sidan.
  • Stealth
    Little Ms Chatterbox skrev 2010-10-07 15:22:39 följande:
    Nu skrattar nog halva FL-Sverige men det bjuder jag på
    Jag har väldigt lite teknikintresse och bryr mig inte så nämnvärt mycket om det. Men iaf så har jag en ny mobil, en HTC, den gamla SE råkade jag tvätta maskinen, fråga inte.
    Jag skulle vilja föra över blider från HCT till datorn, det borde väl vara enklast med en USB-kabel? Vi har massa sladdar som hör till de flesta eletroniska prylar liggandes i en låda och en av dom här är en USB för kamera (Olympus) vet jag.
    Det finns en sladd som har hane som ser ut som kontakten på mobilen för laddning av batteriet. Är det samma?
    Om det nu finns något enklare sätt att föra över blider så får ni gärna berätta, men tänk på att förklara som om det var till er gamla mormor.
    Hej,
    den sladden du hittat, om du kan sätta i den lilla kontakten i din mobil där du sätter i din laddkontakt (du laddar med en kontakt som heter mikroUSB) så ja, då kan du använda den.
    Troligen har du dock hittat en USB (den vanliga stora kontakten som du sätter in i datorn) till mini-usb, men har du tur så är det just en mikroUSBkontakt.

Prova, passar den så kör på.
    Såhär ser en USB till microUSB ut som du ska använda mellan din telefon och datorn:
    http://www.techmate.com.au/userfiles/Image/HTC/HTCMICRODATACABLE.jpg

Till vänster ser du en mini-USB, till höger en microUSB

Hoppas det redde ut lite för dig, och hoppas du hittat rätt sladd!
    Skaffa EGEN gillaknapp!
Svar på tråden Hur ser en USB-kabel ut?