• MySweetChocolate

Behöver hjälp med mitt CV! Någon som är duktig på CV:n?

Har sökt hur mycket jobb som helst, men har inte fått komma på en enda intervju! Vad är det för fel på mitt CV, vad kan jag ändra för att öka mina chanser? Någon här som är duktig på CV:n?

Vad vill chefer eller personalansvariga läsa i ett CV?

Snälla hjälp mig!
    Måste få tag på ett jobb snart, har gått hemma alldeles för länge nu!
    Är trött på att plugga, jag behöver arbeta!

Vore supertacksam om någon ville ta sig en titt på mitt CV och kommentera det.
    Ge lite feedback eller vad som helst!

• Svar på tråden Behöver hjälp med mitt CV! Någon som är duktig på CV:n?
  • Kjell2
    MySweetChocolate skrev 2010-10-07 17:49:05 följande:
    Har sökt hur mycket jobb som helst, men har inte fått komma på en enda intervju! Vad är det för fel på mitt CV, vad kan jag ändra för att öka mina chanser? Någon här som är duktig på CV:n?

Vad vill chefer eller personalansvariga läsa i ett CV?

Snälla hjälp mig!
    Måste få tag på ett jobb snart, har gått hemma alldeles för länge nu!
    Är trött på att plugga, jag behöver arbeta!

Vore supertacksam om någon ville ta sig en titt på mitt CV och kommentera det.
    Ge lite feedback eller vad som helst!
    Bra saker att skriva i sin CV är t ex:
    Utbilning:
    Läkarexamen
    Civilingenjör

Arbetslivserfaenhet:
    4 år som chef på IKEA
    3 år som säljare i Japan

Föreningsmeriter:
    Ordförande i Amnesty

Ett CV är som det är. Du har den utbilning, arbetsliverfarenhet och övriga meriter du har. Bästa sättet att förbättrra sitt CV är att plugga och skaffa erfardnheter; jobb och föreningsmeriter. Sen gäller det att presentera det bra.Strukturer upp i ett antal huvudrubriker, jobb, utbildning, föreningsmeriter, övrigt. Skriv en kort beskrivning av varje och vad du presterade och lärde dig.

/Kjell
  • MySweetChocolate
    Kjell2 skrev 2010-10-08 14:31:03 följande:
    Bra saker att skriva i sin CV är t ex:
    Utbilning:
    Läkarexamen
    Civilingenjör

Arbetslivserfaenhet:
    4 år som chef på IKEA
    3 år som säljare i Japan

Föreningsmeriter:
    Ordförande i Amnesty

Ett CV är som det är. Du har den utbilning, arbetsliverfarenhet och övriga meriter du har. Bästa sättet att förbättrra sitt CV är att plugga och skaffa erfardnheter; jobb och föreningsmeriter. Sen gäller det att presentera det bra.Strukturer upp i ett antal huvudrubriker, jobb, utbildning, föreningsmeriter, övrigt. Skriv en kort beskrivning av varje och vad du presterade och lärde dig.

/Kjell
    Tack så mycket Kjell!
  • Ain

Du kan ju be nagon pa arbetsförmedlingen kolla pa ditt cv. De vet ju hur de ska se ut. Annars finns exempel pa internet. Och i word finns mallar tror jag.

• ReRant

Bli inspirerad av andras CV inom ditt område.
    Om jag skulle söka jobb som butikschef skulle jag till exempel söka på: cv butikschef filetype:pdf

www.google.com/search&lr=lang_sv&q=cv+butikschef+filetype%3Apdf

Det finns många prydliga och snygga CV som man kan bli inspirerad av på nätet. Det enda som gör mig lite orolig är att så många CV innehåller stavfel. Hur tänker personer som inte ens orkar läsa genom sin egen CV? Fascinerande..

Svar på tråden Behöver hjälp med mitt CV! Någon som är duktig på CV:n?