Kan jag ha PCOS?
Hej! Jag slutade äta p-piller för ca ett år sedan. Jag fick två menser nårolunda regelbundet nära jag slutat men sedan hade jag ett uppehåll på 7 månader..! Fick sedan mens men bokade ändå in en tid på gyn.
De sa att undet tiden jag väntade på gynundersökningen så skulle jag prova med äl stickor för att se lättare när äl är på gång så att det skulle bli lite lättare att göra bebis:) Provade teststickorna för första gången för en vecka sedan och då fick jag två streck. Mitt streck var dock svagare än kontrollstrecket så det var ej positivt. Jag blev jätteglad och tänkte att nu är det på gång ialf men sen har det sett likadant ut sen dess. Hörde att LH halten kan vara häg ändå om man har PCOS.
Jag har inga andra symton som jag tänkt på. Ej överviktig, eh problem med hårväxt eller acne. Jag har fått hos gyn i januari och det känns som det är evigheter tills dess!!!
Tacksam för svar:)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-07 18:16
Jag har ätit p-piller sen jag var 17 och är nu 28 och därför minns jag inte om jag nånsin haft regelbunden mens. det var dock inga problem när åt pillren...