färsk ananas farligt?
läste precis att färsk ananas kan hjälpa till att få igång förlossningen, blev ganska paff och fundersam eftersom jag är i v.24 och ätit 2 stycken idag... borde inte det stå att man inte ska äta det om man är gravid?
läste precis att färsk ananas kan hjälpa till att få igång förlossningen, blev ganska paff och fundersam eftersom jag är i v.24 och ätit 2 stycken idag... borde inte det stå att man inte ska äta det om man är gravid?
*puffar*
Oj då! Jag som här idag har köpt två stycken färska ananas och tänkt äta.. Jag är i v 32 och aldrig hört talas om detta?! Vill också gärna veta om detta stämmer?
jag har me hört att det stämmer om man äter stora mängder men tror nog det är lite dumt snack bara..
dom ska visst innehålla nått somsätter fart på de..
Det är bara en skröna precis som allt annat man kan göra för att få igång förlossningen.
Man ska tydligen äta sju stycken, enligt myten, för att förlossningen ska sätta igång, så ät på i lugn och ro!
Hade det verkligen fungerat så hade ingen gått över tiden.
Då vet ni som tycker om ananas vad ni ska unna er när de börja närma sig BF, 10-15 ananas
Annanas inehåller bromelin som är slemförtunnande bla. Men man behöver äta upp mot 10 st för att få nog med bromelin fär att det skulle kunna starta en förlossning, inget som jag skulle klara att trycka i mig i alla fall. Sen behöver man vara mogen också annars funkar det nog föga dåligt..
Det kommer mera om färsk ananas i dag. Bland annat bekämpningsmedel och ohållbar odling i Costa Rica.