• Limael

färsk ananas farligt?

läste precis att färsk ananas kan hjälpa till att få igång förlossningen, blev ganska paff och fundersam eftersom jag är i v.24 och ätit 2 stycken idag... borde inte det stå att man inte ska äta det om man är gravid?

• Svar på tråden färsk ananas farligt?
  • agu

Oj då! Jag som här idag har köpt två stycken färska ananas och tänkt äta.. Jag är i v 32 och aldrig hört talas om detta?! Vill också gärna veta om detta stämmer?

• Ejin

jag har me hört att det stämmer om man äter stora mängder men tror nog det är lite dumt snack bara..
    dom ska visst innehålla nått somsätter fart på de..

• Limael
    Ejin skrev 2010-10-07 20:50:28 följande:
    jag har me hört att det stämmer om man äter stora mängder men tror nog det är lite dumt snack bara..
    dom ska visst innehålla nått somsätter fart på de..
    men om det vore farligt så borde väl det stå med i kostråden som man får hos barnmorskan?
  • Limael
    älskarlivet81 skrev 2010-10-07 21:01:12 följande:
    Det är bara en skröna precis som allt annat man kan göra för att få igång förlossningen.
    okej tack! jag blev skiträdd, ananas är min favorit frukt och är sjukt sugen på det dagligen haha.
  • Lindreas

Man ska tydligen äta sju stycken, enligt myten, för att förlossningen ska sätta igång, så ät på i lugn och ro!

• Ejin
    Limael skrev 2010-10-07 20:59:36 följande:
    men om det vore farligt så borde väl det stå med i kostråden som man får hos barnmorskan?
    ja gud ja.. det är nog verkligen inte farligt... en skröna.. precis som en hel del andra dumheter som sägs sätta igång förlossningen..
  • Limael
    Lindreas skrev 2010-10-07 21:02:39 följande:
    Man ska tydligen äta sju stycken, enligt myten, för att förlossningen ska sätta igång, så ät på i lugn och ro!
    :D
  • SilverEmma

Hade det verkligen fungerat så hade ingen gått över tiden.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • FruLööve

Då vet ni som tycker om ananas vad ni ska unna er när de börja närma sig BF, 10-15 ananas

• TvåTrollungar

Annanas inehåller bromelin som är slemförtunnande bla. Men man behöver äta upp mot 10 st för att få nog med bromelin fär att det skulle kunna starta en förlossning, inget som jag skulle klara att trycka i mig i alla fall.  Sen behöver man vara mogen också annars funkar det nog föga dåligt..

• Limael
    FruLööve skrev 2010-10-07 21:21:33 följande:
    Då vet ni som tycker om ananas vad ni ska unna er när de börja närma sig BF, 10-15 ananas
    haha ja precis! får köpa upp hela icamaxis ananas sortiment så kanske man slipper gå över tiden ;D
  • Lindreas
    Limael skrev 2010-10-07 21:26:01 följande:
    haha ja precis! får köpa upp hela icamaxis ananas sortiment så kanske man slipper gå över tiden ;D
    Oh nej! Man blir ju skinnflådd i munnen och det kliar i hela halsen i flera dagar efteråt om man äter mer än typ en halv!
  • Limael
    Lindreas skrev 2010-10-07 23:20:22 följande:
    Oh nej! Man blir ju skinnflådd i munnen och det kliar i hela halsen i flera dagar efteråt om man äter mer än typ en halv!
    haha jag åt 2 st idag, det kostade bara 10 kr på ica och var supergoda, det var ca 4 timmar sen, nu har jag fått 2 blåsor i munnen och tungan är lika sträv som på en katt hahah.
  • Lindreas
    Limael skrev 2010-10-07 23:26:31 följande:
    haha jag åt 2 st idag, det kostade bara 10 kr på ica och var supergoda, det var ca 4 timmar sen, nu har jag fått 2 blåsor i munnen och tungan är lika sträv som på en katt hahah.
    Men din galning! Fick du i dig TVÅ!? Haha, maken och jag delade på en, och vi kunde inte äta upp allt eftersom vi var så trasiga i munnen.
  • Ossqui

Det kommer mera om färsk ananas i dag. Bland annat bekämpningsmedel och ohållbar odling i Costa Rica.

Svar på tråden färsk ananas farligt?