• Tuvalina

Prednisolon?

Mig veterligen har jag aldrig varit i denna tråden, men tack Lillstoran för din kommentar ang vårt bröllop och önskningar att det ska gå bra för oss!! Råkade hoppa in här nu och passar på att skriva en rad.

Jag har också fått prednisolon utskrivet från Falun. jag sa bara att mitt immunförsvar blivit så bra den sista tiden och de nekade mig inte det. Jag ska göra ÄP i morgon och får det efter ET men jag har börjat redan förra cykeln med 5 mg och från dag 11 har jag ätit 15 mg och ska dagen innan ET gå upp till 20 och sen ned till 15 igen och därefter sakta trappa ut!! Tror stenhårt på det!

Kämpa på alla!! kram från mig!

• Tuvalina

Germany, det enda biverkan jag har är att jag är så sockersugen. Nu äter jag 15 mg och jag mår toppen av kortison faktiskt!

Lillstoran, det är ingen fara. Det var ju bars en slump att jag såg din kommentar som bara var av godo!

• Tuvalina

Jag har endometrios vilket räknad som en autoimmun sjukdom. Sen har jag fött en död son i vecka 39. Strax innan födseln och jag tror att på grund av det så nekar de mig inte mycket. Min ålder på 41 spelar nog också in.

Själva doseringen har jag dock ställt upp själv efter noga forskning och råd från många andra kvinnor som lyckats. Falun kommer nog ordinera 10 mg endast strax efter ET.

Hur gammal är du Gustava22? Har du gjort många försök? Har du haft missfall?

• Tuvalina

Jag funderar mycket på om den dos av prednisolon som jag ätit kommer ha någon effekt. Har ätit prednisolon i knappt två månader nu. Innan ET höjde jag till 20 mg och tre dagar efter ET sänkte jag till 15 mg.

Tror inte heller att 10 mg har speciellt stor effekt. Minst 15 mg har jag fått veta av dem som varit med ett tag!

Nu är jag på ruvardag 5 och äter alltså 15 mg. Vi får se om det tar sig denna gång!

Tack för att ni delar med er. Väldigt intressant att ta del av era erfarenheter.

• Tuvalina
    Hjärtefröjd skrev 2012-09-05 14:13:30 följande:
    En gång, den misslyckades. Sen blev jag gravid naturligt med intralipid, fragmin, tromby och prednisolon.
    Nu blir jag lite nyfiken med... åt du prednisolon hela tiden, alltså utan uppehåll, 20 mg?
    Ni gjorde IVF och den misslyckades och du fortsatte att äta 20 mg prednisolon och sen blev du gravid naturligt?
  • Tuvalina
    Hjärtefröjd skrev 2012-09-05 14:27:24 följande:
    Jag åt pred när jag sprutade och sen fram till TD. Sen slutade jag och började inte förrän jag helt oväntat plussade. Men då hade jag å andra sidan från intralipid-dropp som balanserad immunförsvaret.
    Okej! Tack för svar! Hjärta
  • Tuvalina

Jag gjorde exakt samma upplägg som Miss Cat vid mitt senaste IVF. Tyvärr gick det inte ändå, vilket säkert hade med embryots kvalitet att göra. Bästa gång gör jag samma upplägg.

Intressant att läsa Urbans svar

Jag har allergi och endometrios men det pratas inte om att jag har någon autoimmun sjukdom på kliniken. Mitt kortison upplägg har jag skapat utifrån det jag lärt här På FL.

Svar på tråden Prednisolon?