• Bebis sugen

Ingen äl med pergo enl blodprov, men stegring på äl test

Behöver era råd!!

Jag har ätit pergotime och samtidigt använt äl stickor. Det visade full stegring för 2 veckor sedan. Vi myste och jag fick molvärk som hållit i sig i 2 v nu. För exakt en vecka sedan tog jag ett blodprov som visade ett värde på 2.1 dvs att jag INTE haft äl.

Nu ska jag äta 3 tabletter men blir så kluven då jag verkligen trott jag haft äl med molvärk och störra bröst, finnar osv. Samt väldigt ont i magen natten mot förra söndagen.

Ska börja äta provera nästa vecka om mensen ej kommit.

Hur skulle ni ha gjort? När börja med provera? Är jätte tacksam för svar!

• Svar på tråden Ingen äl med pergo enl blodprov, men stegring på äl test
  • kattis123

Puffar oxå! Jag hade 2,4 på mitt prog test! Nu testar jag pergotime en tablett för första gången!

• Bebis sugen

Puffar u denna tråd igen. Det blev samma sak denna månad. Fullt utslag på ältest men ingen äl enl blodprov :(

Dvs man kan alltså INTE lita på äl testena..

• Some

Äl-tester visar att du har stegring. Det är ingen garanti för att ägget släpper.

• Bebis sugen
    Some skrev 2010-12-12 22:55:54 följande:
    Äl-tester visar att du har stegring. Det är ingen garanti för att ägget släpper.
    Hur vanligt är det då?

Man tar ju som för givet att äl är på g när det visar så. Känns tungt när ägget inte släpper.
  • Some
    Bebis sugen skrev 2010-12-12 22:57:33 följande:
    Hur vanligt är det då?

Man tar ju som för givet att äl är på g när det visar så. Känns tungt när ägget inte släpper.
    Det har jag absolut ingen aning om. Ja det är rätt trist.
  • vanligmänniska

Har samma "problem". Var på VUL i fredags som visade för små ägg (9 och 11mm), dvs ingen ägglossningen enligt gyn. Dock visar mina stickor att jag har ÄL nu.
    Jag funderar dock på om de inte kan ha växt mer nu efter, de växer ju ända två mm/dag!? Det var första kuren Pergo för min del så är lite ny i hela området. Men är också nyfiken på hur snabbt man kan börja med Pergo igen.

• TvåTill

Fick du trippel dos andra kuren???

• TvåTill
    vanligmänniska skrev 2010-12-12 23:08:22 följande:
    Har samma "problem". Var på VUL i fredags som visade för små ägg (9 och 11mm), dvs ingen ägglossningen enligt gyn. Dock visar mina stickor att jag har ÄL nu.
    Jag funderar dock på om de inte kan ha växt mer nu efter, de växer ju ända två mm/dag!? Det var första kuren Pergo för min del så är lite ny i hela området. Men är också nyfiken på hur snabbt man kan börja med Pergo igen.
    Du ska vänta en månad mellan kurerna då effekten kan finnas kvar från tidigare kur. Låååång väntan, jag vet!
  • vanligmänniska
    TvåTill skrev 2010-12-12 23:14:02 följande:
    Du ska vänta en månad mellan kurerna då effekten kan finnas kvar från tidigare kur. Låååång väntan, jag vet!
    Min gyn sa att jag kunde börja med nästa kur "direkt", dvs efter kommande blödning. Hade denna inte intråffat vid nyår skulle jag börja äta Provera igen och sedan på't igen, fast i dubbel dos.
    Har din läkare sagt något mer än att effekten kan sitta kvar en månad då han/hon sa att du skulle vänta en månad?
  • Bebis sugen

Jag har aldrig blivit rådd att vänta en månad mellan kurerna. Dom har bara sagt att nästa månad ökar du dosen osv. Nu har jag aldrig fått mens utan måste ha ätit provera mellan mina kurer så det har gått 1½ månad mellan minst.

• TvåTill

Han förklarade ingående om varför jag borde avstå en månad i mellan kurerna men jag kommer dock inte ihåg mer än just det att effekten kan sitta i. Har läst om flera som blivit gravida i en "mellanperiod"...Men fy bubblan vilken jobbig väntan det är när man bara vill bli gravid! Kör på om du känner att det känns ok, det är ju inget farligt..Själv fick jag tvillingar

• TvåTill

Äh jag hittar inte den tråden som gav mig hopp i en mellanperiod, men där var vi många som fått rådet att vänta en månad. Men googla typ "effekten sitter kvar pergotime" så kommer det upp lite mer...

Svar på tråden Ingen äl med pergo enl blodprov, men stegring på äl test