Inlägg från: April barn |Visa alla inlägg
  • April barn

Amma en tvååring...

Twiist3d skrev 2010-10-08 15:05:18 följande:
    Du kan inte jämföra fast föda med bröstmjölk.
    Bröstmjölk är till för SMÅBARN. Inte barn som går i skolan.
    JAA FÖRSKOLA ÄR SKOLA!!

Ett sexårigt barn har ingen nytta av bröstmjölk.
    Ser det seriöst nästan som pedofili.. HELT seriöst.
    Nej "förskola" är barnpassning med ett förfinat namn, inte sätter jag mina barn i "skolan när de är 1-2 år! :S
  • April barn

Min lillasyster som är 3 år idag brukar också nypa i brösten, hon blir lugn av det. Hon slutade amma precis innan hon blev ett, samma sak med min kusin. Så jag ser inte sambandet i det.,,

• April barn
    Anonym skrev 2010-10-08 21:29:42 följande:
    Det är ju som att argumnetera, men varför ska vi sluta med blöja, det är ju så bekvämt för barnet att kissa på sig i sömnen, precis där de ligger och slippa gå upp. Vaddå mobbad på skolan, det är inget konstigt att ha blöja på sig som 10 åring. Ungefär samma liknelse.
    Det som är lite läskigt är att många har blöja på sina barn jättelänge (speciellt med sista barnet vad jag sett)
  • April barn
    Anonym skrev 2010-10-08 21:43:56 följande:
    det är som att föräldrarna vill att barnen ska vara små så länge som möjligt, speciellt sista barnet eftersom de inte kommer att få fler bebisar så de måste hämma utvecklingen så mycket som möjligt på sista ungen.

själviskt är vad det är.
    Ja jag förstår inte heller det, synd om barnen som måste vara små bebisar i 5 års åldern :/
  • April barn
    Hervor 1 skrev 2010-10-08 21:46:04 följande:
    Herregud vad ni sitter och gissar om folks motiv till saker och ting,
    fantasi råder det inte brist på i den här tråden tydligen....
    Jag drar absolut inte alla över samma kam, spekulerar utifrån de jag personligen träffat.
    Detta med amning har jag ingen åsik själv om, jag skulle inte amma 2 år men vill någon annan gör det så är det deras sak och deras liv, men 6 år känns lite naee...
  • April barn
    Prodin skrev 2010-10-08 23:15:11 följande:
    Och att använda blöjor på ett barn som kan sitta är ONÖDIGT så då antar jag att ni är principfasta och konsekventa och kör EC. Äter veggis. Tvättar för hand. osv.
    haha nej inte när de kan sitta, men när de är fram mot 5 års åldern tycker jag det är lite konstigt att de ska ha blöja på sig :)
  • April barn
    Anonym (Hmm) skrev 2010-10-08 23:27:14 följande:
    ZEplien: De e ju egentligen en klockren liknelse! Ammar gör man när man är bebis och inte har tänder. När man får tänder och förstår hur det fungerar med mat så kan man äta mat och behöver inte ammas. Blöja använder man tills man klarar att hantera sin blåsa och avföring och därmed behöver man ingen blöja. Så enkelt!
    Ja jag kan tycka lite så jag också, men jag känner att jag inte har något med vad andra gör i sina liv, vill de amma så gör de det :), tycker inte som andra skriver att det är eckligt, känns lite lustigt för mig bara    (fast jag tycker blöjan är värre) men jag skulle inte kunna amma mitt barn så länge själv .
  • April barn
    brünnhilde skrev 2010-10-09 18:43:09 följande:
    Jag har fått lära mig att tydligen är det naturliga att barn klarar sig utan blöjor runt 10 månaders ålder.
    Ja i vissa länder använder de inte ens blöja, utan de lär barnen att kissa och bajsa vid vissa ljud/läten från de är nyfödda
  • April barn
    Anonym skrev 2010-10-09 21:11:21 följande:
    he he he he ursäkta jag skrattar, men nu lever vi i sverige det avlånga kalla landet, så när vi börjar närma oss ett varmt land så okej då kanske jag kan gå med på detta skämt 
    haha, jag menar ju absolut inte att vi ska sluta använda blöjor ju, det är bara intressant (eftersom många ändå jämför med andra länder) att de inte ens använder blöja där :)
  • April barn
    Bibbidi skrev 2010-10-09 22:02:31 följande:
    Har ni sett programmet med mamman som ammar sin 8 åriga dotter? Där är ett prima exempel på att man har ammat sitt barn alldeles för länge än vad som är bra för barnet... (kan utsättas för mobbning av kamrater).

" target="_blank">

URK ......
  • April barn
    april08mysan skrev 2010-10-10 07:30:22 följande:
    Vad många omogna och okunniga mödrar det finns här. Det är onormalt att vara så omogen och okunnig i ett modernt samhälle. Synd om era barn som tvingas sluta amma i förtid!
    Men vad är förtid då? :)
Svar på tråden Amma en tvååring...