Du måste logga in för att svara i en tråd.

Inlägg från: CloudBerry 1 |Visa alla inlägg
  • CloudBerry 1

Amma en tvååring...

Japp det är fullkomligt normalt, klokt och jättebra på alla sätt och vis.

• CloudBerry 1
    Zeplien skrev 2010-10-08 20:58:20 följande:
    Min lillasyster som är 3 år idag brukar också nypa i brösten, hon blir lugn av det. Hon slutade amma precis innan hon blev ett, samma sak med min kusin. Så jag ser inte sambandet i det.,,
    Det är för att det inte finns ett samband. En 5-åring jag känner till höll på så tills hon var lågt över 3 år och hon ammades i 4 månader. 
  • CloudBerry 1
    Anonym skrev 2010-10-08 21:43:56 följande:
    det är som att föräldrarna vill att barnen ska vara små så länge som möjligt, speciellt sista barnet eftersom de inte kommer att få fler bebisar så de måste hämma utvecklingen så mycket som möjligt på sista ungen.

själviskt är vad det är.
    Konstig då att min dotter som slutade amma då hon var över 2 år är långt före i utvecklingen. Mentalt så är hon som 2½-åring som en generell 4-åring.
  • CloudBerry 1
    Anonym (NO !) skrev 2010-10-09 08:45:51 följande:
    man ammar inte barn, man ammar bebisar
    Jasså, varför ammar inte alla sina bebisar under hela bebistiden då?
  • CloudBerry 1

Sen är det fashinerande att denna diskussion ens får pågå i KR

Mycket märkligt då de normalt brukar vara snabba på att ta bort trådar som inte hör hit.

• CloudBerry 1

Jag lär nog amma äve nästa barn tills 2-årsåldern och den här tråden må jag säga gör mig förbannat sugen på att amma offentligt jävligt ofta. Att dessutom få reta dessa nötter alltså...vilket nöje!

Skål

• CloudBerry 1
    Anonym (gå???) skrev 2010-10-09 19:17:02 följande:
    ute på stan och du ropar:
    "kom nu (ditt barns namn), dags att suga tutte!" så springer barnet till dig och kan säkert prata. usch >_<
    Ja är du där så måste jag såklart göra så. Annars brukar det normalt vara barnet som säger till först.

Och givetvis så pratar ungen vid 2-årsåldern, det gör många barn som ammas lite längre. Annat är de med de som har en plastnaapp i truten hela dagarna.
  • CloudBerry 1
    mamaanan skrev 2010-10-10 10:42:14 följande:
    för att dom inte vill? fattar inte vart du vill komma med det men..
    Fast personen sa ju att man ammar bebisar och inte äldre, som ett konstaterande och då undrar jag varför alla inte ammar sina bebisar.

Eller är det okej att välja att amma eller inte amma en bebis men inte att amma så länge ett barn vill?
  • CloudBerry 1
    Här och nu skrev 2010-10-10 13:46:57 följande:
    I i-länder finns inget behov o det är äckligt.
    Och i i-länder så kan man välja abort eller adoption för många tycker att utvecklingsstörda barn är äckliga.

Låter det som en normal kommentar tycker du? Va?
Svar på tråden Amma en tvååring...