Inlägg från: Här och nu |Visa alla inlägg
  • Här och nu

Amma en tvååring...

Örk är ordet!

• Här och nu
    Marlene skrev 2010-10-10 13:22:32 följande:
    Det rekommenderas att man ska amma i minst 2 år...
    Det är för att sympatisera med u-länder. Jag följer inte vad som rekommenderas utan vad som inte är äckligt.
  • Här och nu
    Lady Dahmer skrev 2010-10-10 13:07:39 följande:
    jo om man har normala barn som utvecklas normalt. Men sen finns det ju barn med utvecklingsstörningar.
    Mitt barn har utv.störning o jag skulle inte få för mig att amma längre än med ett vanligt barn, om det inte gällde hans akuta hälsa.
  • Här och nu
    Lingonflickan skrev 2010-10-10 11:46:21 följande:
    Vad är det som är örk?? Den naturliga amningen?
    Den onaturliga amningen med barn över 1 år.
  • Här och nu
    Lingonflickan skrev 2010-10-10 13:41:20 följande:
    WHO rekommendera amning i minst två år, det är inte det minsta onaturligt att amma efter 1-årsdagen.
    I i-länder finns inget behov o det är äckligt.
  • Här och nu
    Pilu skrev 2010-10-10 14:07:23 följande:
    Tur att du vet vad andra har för behov hehe
    INGET barn behöver amning om ersättning finns, men amning är ETT alternativ. Behövs inte alls efter ca 8 mån.
  • Här och nu
    Pilu skrev 2010-10-10 14:12:39 följande:
    Sen är det ju skillnad på behov och behov, jag gör inte allt jag gör bara för att överleva utan jag vill må bra också och det vill jag såklart att mina nära och kära också ska göra 
    Kan man göra utan amning om man har lite fantasi.
  • Här och nu
    Plutteli skrev 2010-10-10 14:10:54 följande:
    Och jag tycker det är sjukt att propagera för att fplk skall tvångsmata sina barn med ersättning eller sondmatning bara för att de inte ska amma längre än du anser ok!
    Man får ju tänka på att barnet bara behöver bröstet en viss tid.
  • Här och nu
    Pilu skrev 2010-10-10 14:22:40 följande:
    Du är rolig
    Barn har rätt att utvecklas.
  • Här och nu
    Lingonflickan skrev 2010-10-10 14:22:53 följande:
    Ersättning är ersättning, dvs ersätter om man inte kan få amningen att funka. Därav namnet. Jag tänker aldrig ge mitt barn second best om jag har möjlighet att amma. Ersättning är ju inte naturlig eftersom den är fabricerad eller hur
    Man kan ersätta för att man inte vill amma också.
  • Här och nu
    Pilu skrev 2010-10-10 14:33:40 följande:
    Exakt och den diskussionen har vi också hört ("huuur kan man inte amma sitt barn mm mm), folk får tydligen inte göra som dom vill utan alla "har rätt" att lägga sig i och klanka ner. Spelar ingen roll vad man gör så är det alltid nån stackare som har så jobbigt med sig själv att man inte kan låta bli att hacka på andra för att själv må bättre, lite tragiskt faktiskt.
    Barn över 1 år behöver inte amning o ska därför inte ha det.
  • Här och nu
    Pilu skrev 2010-10-10 14:35:38 följande:
    Exakt vad du tycker
    Det man inte behöver ska man inte ha. Enkelt.
  • Här och nu
    Marlene skrev 2010-10-10 14:37:19 följande:
    Det är tur att du är allvetande och vet precis vad alla barn behöver och inte behöver
    Finns INGET barn som måste ammas för att överleva, då det är över året.
  • Här och nu
    brünnhilde skrev 2010-10-10 14:38:57 följande:
    Det finns munkar som bara tillåter sig själva ett litet glas vätska om dagen. För att man inte behöver mer.
    Lycka till.
    Det är inte sant att man klarar sig bra på det.
  • Här och nu
    Plutteli skrev 2010-10-10 22:31:12 följande:
    Vi blev rekommenderade en mix av lactulos, olja och messmör i maten samt microlax 1-2 gånger i veckan för att säkerställa att dottern bajsade istället för det som vi valde till sist: Sluta med fast mat och bara amma tills magen verkade mer redo!
    Man kan ju testa rekommendationen först.
  • Här och nu
    Lady Gogo skrev 2010-10-10 14:41:59 följande:
    Här och Nu: Näpp, och bebisar behöver egentligen inte amning för att överleva heller. Men måste allt vara svart eller vitt? liv eller död? De som KAN detta kring amning rekomenderar att man ammar sålänge det är möjligt för att det är bra!!!
    Det är inte till för barn över 1 år. Punkt.
  • Här och nu
    Plutteli skrev 2010-10-10 22:48:32 följande:
    Det gjorde vi, resultatet blev att dottern slutligen var så förstoppad att hennes anus sprack. Då var det tack och hejdå till BVC idiotrekommendationer och vi valde att göra vad vi märkte fungerade för hennes skull, att amma och inte strula med mat hon ändå inte kunde ta upp näring ifrån!
    Då hade jag låtit undersöka barnet grundligt. Barnet har inte varit friskt.
  • Här och nu
    april08mysan skrev 2010-10-10 22:53:21 följande:
    Det är när man tvingar sitt barn att sluta amma fast det inte är mogen för det.
    Man är skyldig barnet att pröva annan mat först.
  • Här och nu
    Plutteli skrev 2010-10-10 22:59:58 följande:
    Det var hon inte heller, hon hade underutvecklat tarmsystem. (Ja, självklart gick vi vidare med det hela istället för att låta BVC få sista ordet)
    Vad vi fick i rekommendation? Att fortsätta som vi gjorde, dvs AMMA och sedan testa med smååå mängder mat någon gång ibland för att se om magen klarade det. Amning var enligt den läkare vi fick träffa absolut bäst i en situation som vår eftersom bröstmjölk innehåller enzymer som hjälper magen och tarmar att mogna!
    Nja, jag hade testat med smååå mängder mat ofta då.
Svar på tråden Amma en tvååring...