Inlägg från: TessaS |Visa alla inlägg
  • TessaS

Amma en tvååring...

För mig personligen är det "onormalt" (otäckt ord) att amma alls... så att amma en två-åring är inte ens med i min verklighet.
    För andra kvinnor är det annorlunda och så länge det fungerar för dom så skulle jag klassa det som "normalt"...

• TessaS
    Lingonflickan skrev 2010-10-12 11:33:16 följande:
    Men jag förstår ändå inte, varför känns det onormalt när allt i början är av naturen. Brösten som fylls med mjölk, den nyfödda bebisen som bökar efter bröstet (routing-reflexen), sugbehovet. Man kan känna obehag kanske men att det skulle kännas onaturligt det som naturen så tydligt visar på, det kan jag inte förstå. Jag kan inte förstå obehagskänslan heller, men det är inget jag tänker ifrågasätta för vi är olika.

Det finns ju inget som varken jag eller någon annan kan säga för att du ska förstå då... Du får leva i fortsatt okunskap helt enkelt.

• TessaS
    Lingonflickan skrev 2010-10-12 11:40:35 följande:
    Men allt jag säger att onaturligt är fel ord eftersom naturen visar att det är det som avses. Känn obehag, men kalla det inte onaturligt.
    Då hänger du nog upp dig på mitt inlägg i onödan för jag har inte ens använt ordet "onaturligt".
    "Onormalt" använde jag, för det är det som står i ts, även om jag själv inte gillar att klassa människor så.

Men om du så gärna vill kalla min inställning till amning för "onaturlig" eller "onormal" eller något annat så bjuder jag på det
Svar på tråden Amma en tvååring...