Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Amma en tvååring...

Hm, jag kommer amma min son tills han e 1 år om jag kan å har möjlighet,dsv om jag har mjölk kvar vilket jag hoppas. Min syster ammade sin dotter tills hon var strax över 2 år å det tycker jag e lite väl extremt, skulle nog tycka det kändes lite konstigt att se en 2 åring komma springandes å lyfta på tröjan sj å börja tutta...
    men samtidigt så om barnet å mamman trivs å det e en mys stund med närhet så varför inte just när barnet ska sova tex. den lille tycker nog det e jättemys att få vara nära sin mamma ,känna hennes lukt,hjärtslag mm.
    å vilken mamma vill inte ge sitt barn den tryggheten..aså jag tycker det e upp till var å en.

• Bubbis10
    Plutteli skrev 2010-10-09 12:08:21 följande:
    Så att den enda FL medlemmen skrev att hon inte orkade gå upp och därför ammade tar du som legitimt bevis för att ingen 2 åring som ammas får frukost?
    Jag kunde också göra så när dottern ammade, ibland var jag helt enkelt för trött så då ammade jag eftersom det gav mig en timme sömn till, sen gick vi upp och hon fick frukost! (Då var klockan runt sju halv åtta, min dotter vaknar kl sex)
    Du milde tid....kan vi 2 tycka samma om ngt?! undrens tid är inte förbi tydligen Flört
  • Bubbis10
    Plutteli skrev 2010-10-09 12:23:23 följande:
    1. Med den synen kan man ju säga att allt är möjligt bara för att. Det är möjligt att manipulera barn till att det är ok med napp, att det är ok att dricka välling, att det är ok att äta kött, att man måste dricka komjölk, att det är inyttigt med smör...osv osv i det oändliga. Det finns nyfödda bebisar som vägrar att amma, så nej det går inte att tvinga ett barn att amma, att säga att något som är ok ÄR ok är inte att tvinga, i så fall skulle ju all form av interaktion med barn vara rent tvång.

2. Om andra retar är det dessa som är idioter, i synnerhet om de är vuxna. Jag har f.ö inga problem med att försvara mitt val. Nu ammade jag förvisso "bara" i 23 månader med dottern, men ändå.
    Min man ammades i två år, hans ena storebror som ammades längs av syskonen ammades till han var 5 och kan minnas det, han har inga men av det öht. Får man men av att man ammades är det för att man faller offer för den extremt snedvridna sexualsynen vi har i samhället, att amma ÄR INTE sexuellt och kan inte bli det heller! Att göra amningen sexuell är perverst, och det är ni som anser det vara äckligt och incestuöst som har problem som lägger in sex i amning, för att säga som ni själva*: "Fy fan vad äckligt!"
    Jag fattar öht inte hur ni kan vara så vidriga att ni kopplar ihop amning och sex... Kräks

3. Tror du barn i Afrika, där så gott som alla ammas tills de är 3-4 år far illa av att de kan minnas att de ammades? Nej, av den enkla orsaken att de än så länge slipper västvärldens sjuka syn på sex och bröst. Mina bröst är INTE sexuella när jag ammar, att folk ens antyder det är vidrigt!
    Är det perverst att jag stryker mjukt med handen över min dotters rygg, samma hand som jag runkar av min man med? Att jag pussar henne med samma mun jag suger av min man med? Att hon föddes genom samma hål vi knullar i? Jag har inga problem med att skilja på sexuella sammanhand och andra, synd för dig att du har det bekymmret.
    Det tar emot men jag instämmer helt här.
  • Bubbis10
    Plutteli skrev 2010-10-09 13:12:59 följande:
    Hahaha, ja du ser, ibland kan man förvåna
    hahahaha jaaa eller hur Flört
  • Bubbis10

Ni som anser det fel...vad grundar ni det på? lite nyfiken bara, jag har svårt å se mig sj amma min son tills han e 2 år MEN jag vet ju inte när jag väl e där..kanske jag gör det ändå, fast ja inte tror det nu..
    som PLUTTELI säjer så är inte mina bröst sexuella utan dom tillhör min son å jag tycker det e sjukt att dra en jämförelse med att amma sitt barn å en sexuell handling då det för mig e 2 vitt skilda saker, ser inte alls ett sammanhang. jag matar min son å ger han det bästa, han älskar att ligga nära mig å gosa..ger ifrån sig suckar å pressar in sin lille knappnäsa i mitt bröst å luktar å gosar, det kan ju inte bli bättre :)

• Bubbis10
    Anonym skrev 2010-10-09 13:17:22 följande:
    1. nej det är inte ett tvång, men det kan vara en manipulation. Sen kan man ju övertala ett barn oftare än man kan övertala en bebis....

Men nu bor vi ju i västvärlden. Jag tycker inte att det är okej att amma sina barn när de är fem år i afrika heller om det inte behövs. men där gör nog många det för att det är ekonomiskt bra och det gör det okej. Då är det inte för att mamman vill längre utan för att det är ett måste.

Alla exemplena du radade upp på slutet är inte perversa, såvida man inte tänker på de andra sakerna när man utövar handlingarna. Men du håller ju egentligen med mig; om man ammar för att man tänker på situationen sexuellt så är det äckligt!

Om man inte gör det utan bara ammar för att det är gosigt, så tycker jag man ska hitta andra sätt att gosa med sitt barn med eftersom barnet växer upp och blir äldre och lär sig att många kroppsdelar är sexuella. Detta ser barn betydligt tidigare än vi tror, att man täcker över vissa kroppsdelar med mera. I Afrika har man i många fall inte detta problemet som du nämnde tidigare.

Bröst är sexuella här, så är det. om man ammade genom handleden så hade situationen inte varit äcklig när vbarnet blivit äldre. lite konstig hade den dock fortfarande varit eftersom jag inte fattar varför barnet måste vara beroende utav mamman för att få mat ur hennes kropp när barnet lika bra kan få det från annanstans. det känns bara som att föräldern försöker känna sig behövd så länge som möjligt då.
    vi mammor kommer förmodligen alltid vara behövda av våra barn stora som små å det gör nog ingen skillnad hurvida länge man ammar, då e det ju verkeligen en snedvriden syn vi har här om man tycker det e fel för att barnet lär sig snabbt att vissa delar av kroppen är seuella, MEN det e ju ngt dom lär sig. jag ammar min son så min dotter ser det då hon sitter å pratar med mig samtidigt å jag tror nog hon ser-mamma matar lillebror å det blir det mest naturliga å inte ngt som enbart skulle vara sexuellt med an man.
  • Bubbis10

www.familjeliv.se/Forum-9-191/m54947221.html

Tyckte att 6 år var riktigt extremt så läser jag detta?!
    nåja ngn skrev att det var äckligt att amma tills barnet var 1 år, haha jaa då kommer jag vara en sådan mamma för jag ska amma tills han e 1 år, helt 1 1/2 år om jag bara kan :)

• Bubbis10

Tycker inte man ska stressa barnen med att bli "stora". sen behöver man inte vara en latmsak å låta dom springa i blöja som 3-4 åring pga sin egen lathet,men det finns folk till allt. sålänge mamma å barn mår bra så ser jag inget fel, MEN klart så finns det gränser enl mig då, att amma en 6åring tycker jag e bissart. men 2 år, näe varför inte om man vill det?!

• Bubbis10
    Anonym skrev 2010-10-09 20:58:21 följande:
    Vaddå helt, tänkle du amma ditt barn tills han är 1år, helt, var ska han få näring ifrån ? Inte ger du honom näring helt från bröstet ? han måste ju lära sig och tugga lite också. Men men jag säger inte att det är fel du väljer det du känner är rätt för dig och din son. 
    haha ja aså inte helamma, men jag ska amma ÅXÅ. självklart så ska han få vanlig mat, ser inte att det ena utesluter det andra...:)
  • Bubbis10
    Anonym skrev 2010-10-09 21:09:20 följande:
    Ja men dåså, gör det som är rätt för dig och din son, inge fel idet 
    Tackar, vi tycker det e såå mys..men nu e han så liten med, endast 7 veckor :)
  • Bubbis10
    Bibbidi skrev 2010-10-09 22:02:31 följande:
    Har ni sett programmet med mamman som ammar sin 8 åriga dotter? Där är ett prima exempel på att man har ammat sitt barn alldeles för länge än vad som är bra för barnet... (kan utsättas för mobbning av kamrater).

" target="_blank">

KMen det där e ju extremt å tillhör inte vanligheterna. hua...jag älskar att amma min son, finns ju inget mysigare:) men å andra sidan så e han inte 8 år heller.
  • Bubbis10
    Här och nu skrev 2010-10-10 00:33:38 följande:
    Örk är ordet!
    Varför e det örk???
  • Bubbis10
    curiosa skrev 2010-10-10 08:46:50 följande:
    att amma övht går över mitt förstånd men att amma en tvååring eller enns 1 åring är på tok för länge.
    ditt förstånd kanske inte räcker så långt öht?
  • Bubbis10

sålänge inte ett barn far illa så fattar jag verkeligen inte att det ens blir en debatt om detta?! jag struntar fullkomligt i om min granne,vän osv ammar sitt barn tills barnet e 2 år, det e väl upp till henne! jisses...har man inte annat att göra än lägga näsan i blöt så bör man skaffa sig en hobby!

• Bubbis10
    Plutteli skrev 2010-10-10 23:22:36 följande:
    Precis,
    Finner det lite intressant dock att Här och nu försöker läxa upp mig kring hur vi fixade vår dotters magproblem, för det är inte första gången hon tror sig veta mer än mig, min man och den expert på barns magar som vi till sist fick träffa ang hur vår dotters mage borde skötas...
    aså med den expertisen so här och nu besitter så förstår jag inte alls varför inte denne jobbar som proffessor eller nåt utan ägnar sin expertis till ngt så simpelt som fl. hahaha du, vet vad som e bäst för dina barn thats it!
  • Bubbis10

Detta med amning e visst ett hett ämne så vi hettar upp det lite mer, haha jag...taddaaaaaa trumvirvel-ammar ute åxå, på fik, å där det behöva. Offentligt med andra ord. visst jag dinglar ju inte runt med boobsen i det fria men ammar ute det gör jag. har ngn probs med det? taskigt läge för jag kunde inte bry mig mindre!

Ang amningsnapp, då jag har blött fr brösten å en liten bit tom lossnade fr ena bröstvårtan så har jag varierat med amningsnapp å utan, jag har gråtit av smärta men fortsatt-NU idag fick jag min belöning, jag kunde amma utan att det gör ont, å utan napp. jag kommer mama min son tills han e iallafall 1 år om jag har mjölk å kan.
    underbart å få ha den närheten till sitt älskade lilla barn :)

Tänk att folk kan störa sig på det-skaffa en hobby ffs!

• Bubbis10
    rödtopp skrev 2010-10-11 22:26:28 följande:
    Jag tror att det är vanligare än man tror men jag tror att många ammar i hemlighet just för att det finns så många fördommar mot långtidsamning, man får ta så mycke skit från vissa...
    I den här tråden har vi som ammar länge både separationsångest och pedofila tankar enligt vissa!!!
    helt jäkla sjukt, att ens dra in ordet pedofeli i samma mening som amning?! det säjer mer om den pers än den som faktiskt ammar sitt barn. amning har inget som helt relaterat till sex å den som tror annat bör söka hjälp snarast! för DEN pers e störd! det e ju helt vansinninigt att vissa smyger med det pga andra störa pers som inte har ett eget liv å ta hand om, separationsångest? hahahaha tillåt mig asg-kanske man vill ge sitt barn det man sj anser bäst å inte fasiken vet ngn annan bättre än mig vad som e bra för mina barn.
    Håller med plutteli i denna tråd på alla hennes inlägg.
  • Bubbis10

Jisses, vilken otrevlig ton det e här inne ??

Svar på tråden Amma en tvååring...