Inlägg från: majess |Visa alla inlägg
  • majess

Amma en tvååring...

ammar man en tvååring beter man sig kanske biologiskt men inte naturligt. naturen spelar ju en massa spratt så det skulle ju vara möjligt att amma en 18 åring oxå om bröstproduktionen fick fnatt o inte la av....hur ofräscht som helst.

en mamma som ammar en tvååring gör det av orsaker som absolut inte har med barnet o göra anser jag

• majess
    Lady Dahmer skrev 2011-03-07 21:28:10 följande:
    nej det är inte möjligt att amma en 18åring oavsett mjölkproduktion. en 18åring varken KAN eller VILL amma.
    o det vet du?
    om en unge blivit ammad i hela sitt liv kan han ju tro att det är normalt.....
  • majess
    Lady Dahmer skrev 2011-03-08 08:08:53 följande:
    ja jag vet det.

det kallas naturlig utveckling. De flesta av oss har samsovit med, badad nakna med, suttit i knä på osv våra mammor och ingen av oss har nåt intresse av det i vuxen ålder.

Dessutom så KAN man inte amma när de permanenta tänderna kommit.
    ok,då var det väl för väl att det vacuumet försvinner....kanske naturens sista sätt att stoppa ngt föräldrar inte själva fattat att det ligge rpå deras bord...
  • majess
    PennyD skrev 2011-03-09 22:28:21 följande:
    Normalt, som i naturligt och sunt, Ja.

Normalt, som vanligt i Sverige 2011, Nej, tyvärr.
    hej på dej du.länge sedan sist
  • majess
    Linnemo skrev 2011-03-10 14:31:40 följande:
    Vad är det för trångsynta moralkärringar som hänger på familjeliv, finns ni i verkligheten?

Jag ammar min 1½ åring, hur mysigt som helst för både mig och honom.
    Ni tycker att jag är äcklig för att jag ammar mitt lilla barn borde verkligen öppna era ögon inför hur världen ser ut - utanför den västerländska sexifieringen av bröst. Där finner ni att världens kvinnor ger sina barn di 3 år i snitt.

Att ni äcklas av naturen är erat problem.
    Ja, det är normalt att amma en 2-åring!
    men varför tala om hela tiden att det är mysigt för både MAMMA och barn...?  jag ger inte nappflaska för att det är mysigt för mej........
    det är ju det som är det otäcka,att ta upp sin egen njutning av ngt som skall ske enbart för barns skull...
  • majess
    Hervor 1 skrev 2011-03-12 16:43:46 följande:
    Så länge vi är överens om att den njutning du talar om inte är av sexuell karaktär så är allt ok, eller vad är det för otäckt med att njuta av att ta hand om sitt barn annars? Tycker du själv att det är en plåga kanske? Själv så älskar jag att vara mamma, jag njuter av att amma och av att krama och pussa på mina barn och jag älskar att sjunga för dem, bara som några få exempel. 

Att bli kliad på armen är för övrigt  något jag njuter oerhört utav, nästan det bästa som finns faktiskt - däremot har jag aldrig någonsin blivit upphetsad eller tänd av det, förstår du skillnaden?
    jag anser att man njuter av att krama o klappa, mao visa sin moderliga kärlek till sina barn på så vansinnigt många andra sätt att amma dem som ett av dem är totalt överflödigt och därför otäckt.för det finns ngt osunt över det hela,inte nödvändigtvis sexuellt,det tror jag inte,men ett sjuklligt"jag vill inte att min "bebis" skabli stor noja hos en mor....det är inte sunt.
  • majess
    Hervor 1 skrev 2011-03-13 22:14:23 följande:
    Jodå, det är i allra högsta grad sunt även fast det är otänkbart för din egen del. Ett tips är att titta lite på den amningsforskning som finns så kommer säkerligen din kunskap i ämnet att öka och därmed din faktiskt helt felaktiga syn på långtidsamning också att ändras.
    visst forskningen osv..MEN det är ju INTE pga den som ni ammar eller hur? det argumentet tar ni bara till när man påpekar  mindre positiva saker....
    här babblar ni ju om att det är så mysigt,närhet,för er bådas skull osv....
  • majess
    Hervor 1 skrev 2011-03-15 19:27:06 följande:
    Ja när okunniga människor vädrar sina fördomar (för det är det enda det är) då känner man sig tvungen att förklara hur det faktiskt ligger till. När sedan all forskning stödjer det så vore det ju väldigt konstigt att man inte tog upp det, tycker du inte?

Men appropå ömsesidigheten i amning (oavsett om den är kort eller lång).. självklart behöver man trivas själv med att amma sitt barn. Om man på något sätt lider eller känner obehag av att amma så låter man väl bli, eller?
    det handlar inte om okunnighet,utan om att få människor att fatta att dem bara gömmer sig bakom argument som ändå inte är orsaken till handlandet och därför helt oväsentliga i deras fall för att syssla med ngt som mest är för deras egen gagn...
    sedan skylls det på sundheten....för att försvara det osunda beteendet...

en jämförelse: om det skulle vara enormt näringsrikt att äta potatis tex,och "sara" skiter igentligen fullständigt i om det är vare sig sunt eller helt oätligt,hon älskar det för sin egen skull,och det kommer fram människor till henne och påpekar att det kanske äts i oerhörda proportioner,och att dessa inte står i proportion till hur näringsrikt det är,o "sara" gömmer sig bakom detta enda argument som hon igentligen skiter fullständigt i 
  • majess
    Hervor 1 skrev 2011-03-15 19:56:00 följande:
    Vad gäller amning och bröstmjölk kan du oerhört lite vilket speglas i dina fördomar om långtidsammande kvinnor. Personligen blir jag mer bekymrad över hur barn till en så fördomsfull och ignorant person påverkas än barn som ammar längre än vad den svenska normen tillåter.
    Hade du varit lite mer ödmjuk inför människors olika val i livet och lite mer kunnig i ämnet hade det nog gått att ha en vettig diskussion med dig oavsett olika åsikter, men som läget ser ut.. omöjligt.
    varför finns det då en norm? o så många som håller med mig?
  • majess
    brünnhilde skrev 2011-03-15 20:25:07 följande:
    Folk för ett par generationer sedan förväntades aga sina barn, annars var de inte bra föräldrar. Det var också en norm.
    ta det tvärtom så kan man ju se likheterna
Svar på tråden Amma en tvååring...