• Lucyinthesky

Bambinos BPA fria flaskor, får fan inte rent dom!!!

Köpte Bambinos BPA fria flaskor och körde dem i diskmaskinen men då slets måttskalan bort och de blev inte alltid rena. Nu diskar jag dem för hand med flaskborste men de blir ändå inte rena!

Upplever ni samma problem?

Tyckte inte att det va så med de "vanliga" flaskorna.

• Svar på tråden Bambinos BPA fria flaskor, får fan inte rent dom!!!
  • PruttPottan

De har problem med sina BPAfria flaskor att måtten försvinner. Det gör dem för mig när jag handdiskar dem.. Har du kvar kvittot så lämna tillbaka eller mejla dem för de är skyldiga att ta tillbaka skitenn.
    Har slitit ut 30 flaskor nu men äntligen hittat ett alternativ, NUKs flaskor som är stora och BPAfria *tips*

Jag använder en borsta speciellt för flaskor, med skummgummi på toppen, men de lossnar *suck* NUK har en bra flaskborsta faktiskt, det och YES så försvonner allt =)
    Sen är det smart att skälja ur dem och ställa dem med kallt vatten i så fastnar inte ersätnning/välling i dem =)

• Lucyinthesky

Jag har mailat bambino men har inte fått svar. Har tyvärr inte kvar kvittot, men köpte nya idag så jag får väl spara detta kvitto.

Jo använder också en sån flaskborste, kanske är det diskmedlet som är kasst....

• PruttPottan

*s* Så har vi gjort, köpt nya, och väntat en vecka sen lämnat tillbaka gamla. Men jag vet att de finns på facebook. Skriv till dem där. De brukar vara snabba med att svara då de inte vill ha dålig publicitet antar jag :P
    Jag blev erbjuden ersättningsproodukter från dem när jag inte hittade kvittot men sen fann jag ett gammalt så det är löst nu. Förbered dig dock på att de kommer tappa graderingen också.. Tydligen ska Esska komma ut med en stor bpa-fri flaska men det verkar dröja tyvärr :/ 

Jo, just vilket diskmedel man har till dem har jag märkt spelar roll. För oss är det bara YES som gäller, det klassiska. Särskilt om man haft i olja så blir de svårare att få rena men YES löser allt *s* 

• Finesse

Vi körde på Nubys bpa fria flaskor.. dom funkar hur bra som helst

Ebba 071228, bebis bf 110216
  • PruttPottan
    Finesse skrev 2010-10-08 22:44:42 följande:
    Vi körde på Nubys bpa fria flaskor.. dom funkar hur bra som helst
    Vi spanade på dem också när vi bytte ut alla bpafulla flaskor men fick inte tag på dem i affären tyvärr. Vart har du köpt dina?
  • Finesse
    RadarQueen skrev 2010-10-08 22:47:35 följande:
    Vi spanade på dem också när vi bytte ut alla bpafulla flaskor men fick inte tag på dem i affären tyvärr. Vart har du köpt dina?
    Ica Maxi i Umeå.. men det var under 2008.. nu äter hon inte flaska men jag måste få tag på några till denna bebis.
    Ebba 071228, bebis bf 110216
  • Lucyinthesky

Har redan hunnit kasta detta kvittot... att jag inte tänkte längre.. Jaja det blir väl till att köpa yes istället!

• Shyme

Vi har Esskas BPA-fria flaskor och det har varit svårt att få rent dem med flaskborste. De senaste dagarna har jag använt en disksvamp och kört runt den med gröna sidan ut i flaskan. Jag använder t.ex skaftet på dikborsten för att få runt den i botten på flaskan och det blir rent. Dessutom har esskas och bambionos nyrare BPA-fria flaskor graderingen präglad i plasten istället för tryckt så den försvinner inte.

• ploten
    RadarQueen skrev 2010-10-08 22:43:03 följande:
    Tydligen ska Esska komma ut med en stor bpa-fri flaska men det verkar dröja tyvärr :/ 
    Vi har köpt både små och stora bpa-fria flaskor från Esska.

Vi kör dem i diskmaskinen, inga problem. Graderingen är präglad i plasten, så den försvinner inte.
Svar på tråden Bambinos BPA fria flaskor, får fan inte rent dom!!!