• soderblondie

Torr på dagen, kissar igenom blöjan varje natt

Min drygt 2 åriga dotter har varit torr sedan länge dagtid, men har nattbjöja. Kör med Pampers Baby Dry (5). Hon sover oftast på mage och då blir blöjan superblöt fram och det blir blött i sängen. Däremot är det så gott som torr på bakre halvan. Har börjat med att byta medans hon sover innan jag går och lägger mig, men ibland somnar jag med henne och vaknar då med kiss i sängen (kör med plastfrotté med ändå). Någon som har erfarenhet av detta? Tips på bättre nattblöja?

• Svar på tråden Torr på dagen, kissar igenom blöjan varje natt
  • jinxan

Hade samma problem men bytte till en större storlek och det verkar funka! :)

• Nyfiken gul

kolla också mängden dryck hon får i sig timmen/timmarna innan sängdags.  Välling är vätskedrivande tex och gör att man kissar mer.

Dom kvällar då vår 2-åring somnar utan välling håller blöjan sig torr natten igenom trots att vi använder billigaste blöjorna. men äter han välling eller kanske är törstig på vatten innan sängdags så är blöjan blöt rakt igenom.

så det handlar inte alltid om blöjor...

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • soderblondie
    jinxan skrev 2010-10-08 20:47:47 följande:
    Hade samma problem men bytte till en större storlek och det verkar funka! :)
    OK får testa det...men hon väger 12,5 kg, så det verkade så stort...
  • soderblondie
    Nyfiken gul skrev 2010-10-08 21:18:28 följande:
    kolla också mängden dryck hon får i sig timmen/timmarna innan sängdags.  Välling är vätskedrivande tex och gör att man kissar mer. Dom kvällar då vår 2-åring somnar utan välling håller blöjan sig torr natten igenom trots att vi använder billigaste blöjorna. men äter han välling eller kanske är törstig på vatten innan sängdags så är blöjan blöt rakt igenom. så det handlar inte alltid om blöjor...
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-

Jepp, slutade med välling delvis av den anledningen (plus att hon äter mkt och knappast behöver det)  för mer än ett halv år sedan. Då blev det bättre med blöjan en tid, men det är sant hon dricker mkt vatten. Så pass mkt att vi nyligen gjorde ett diabetesprov, som som tur var va negativt.....
  • ploten

Vi bytte till Libero stl 7 (15-30 kg) fast sonen bara vägde 12-13 kg. Det var den enda blöjan som klarade att hålla honom torr på natten. (Ja, den var gigantisk, men den höll honom torr...). På dagen hade han stl 5 (10-16 kg).

Svar på tråden Torr på dagen, kissar igenom blöjan varje natt