Är det en bra idé att åka till New York själv nästa år?
Jag fyller 30 nästa år. I hela mitt liv har jag drömt om att det år jag fyller 30 ska jag åka utomlands till ett speciellt ställe. Tanken var att jag skulle åka med någon men tyvärr är jag singel och ingen vän kan följa med.
Jag fyller 30 i september och vill nog helst åka då men det kan lika gärna bli under sommarsemestern i juli eftersom jag åker själv.
Jag har aldrig åkt på semester ensam. Antingen med föräldrar, syskon eller vänner har jag varit med på mina semestrar.
Jag är rädd inför att åka utomlands själv. Därför har jag valt ett engelsspråkigt land och USA har jag alltid velat besöka.
Jag vill nog vara där en vecka högst pga att vara utomlands själv tycker jag är jobbigt och jag tror inte att jag klarar av en längre vistelse ensam.
När man åker på semester vill man ha någon att dela sina tankar och upplevelser med. Att komma hem själv till ett tomt hotellrum verkar inte lockande.
Men jag fyller bara 30 en gång och jag vill inte ge upp min dröm.
Jag vet att det är dyrare att åka på semester själv. Jag måste nog bl.a. åka taxi oftare.
Har ni några bra tips på bra hotell, bra saker att göra i New York osv.
Är det en bra idé att ta taxi direkt från flygplatsen till hotellet? Kostar det mycket med taxi där?
Hur mycket tror ni en veckas vistelse på ett bra hotell, fickpengar och andra kostnader blir det för New York?
Jag gillar trygghet mycket och vill vara säker på att allt ordnar sig.
Jag antar att det inte finns några gruppresor till New York. Då skulle man känna sig mindre ensam.