• Fru U

"Ammar" min pojkvän

Inte redo för giftemål som går att upplösa men redo för barn som gör er bundna till varandra hela livet, hur får du ihop det där?

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Natassja skrev 2010-10-09 00:03:43 följande:
    Inte samma sak.
    Nej, det är det verkligen inte. Ett äktenskap är inte hälften så krävande eller ingående som ett föräldraskap är.

Ett äktenskap kräver inte allt av dig, det gör en graviditet och ett barn.

Att inte vilja gifta sig är sin sak, att inte vara redo alls för vad ett äktenskap innebär en helt annan. Och när man inte är redo för vad ett äktenskap står för så är man inte heller redo för barn
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Anonym skrev 2010-10-09 10:39:40 följande:
    tycker ni är orättvisa mot ts!
    okej jag tycker det låter äckligt och sånt med att amma sin partner..
    men resten tycker jag ni bara är elaka om...

so what om de varit tillsammans i 3mån "bara" ? jag flyttade in hos min man direkt, efter 7mån förlovade vi oss och efter 9mån var jag planerat gravid! 2 år senare gifte vi oss och sitter idag med hus och 2 underbara barn...
    jag har kompisar som blev gravida första gången de hade sex med varandra och de är idag gifta och har 2 barn... kanske ska säga att jag var 20år då jag träffade min man...
    Det är inte orättvist att påpeka att om man inte är beredd att ingå i ett äktenskapsliknande förhållande med personen man vill ha ungar med så är man inte heller redo för ungar
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Pregga skrev 2010-10-09 12:34:43 följande:
    Eh det var inte snällt sagt!
    Tror personen menade just nu.

Man måste vara beredd att leva ihop (under äktenskapsliknande förhållanden) om man ska skaffa barn ihop. För barnets bästa.

Eller så vill man inte vara ihop men skaffa barn ihop och då arbetar man fram en plan som fungerar för det. Men att börja planera barn vid 23 med en kille som man dejtat i tre månader, inte bott ihop med nån längre tid - det är som bäddat för problem.

TYcker jag då
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

Fast du var lite äldre än ts pregga och du visste redan vad det innebar att ha barn.

Jag tror vad jag vill om denna tråd men att planera barn om man inte ens vill vara ihop under äktenskapsliknande förhållanden känns galet

Svaren bor i hjärtat
Svar på tråden "Ammar" min pojkvän