Inlägg från: Anonym (Evelina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Evelina)

"Ammar" min pojkvän

Väntar 4e barnet i mars, med min sambo och jag heltids ammar sambon om dagarna. Har väldigt mycket mjölk eller vad det nu kallas innan barnet är född. Min sambo sa direkt att han vill bli amma det är våran första gemensam barn, själv tyckte jag det va en konstig sak och fråga men vi har hittat en rutin och nu älskar jag att amma honom och vill aldrig sluta heller. Kommer ej amma honom då jag ammar barnet utan då får han vänta på sin tur. Men jag ammar honom ca 5ggr per dag och när vi har sex vill han säga på brösten då då. Jag blir själv helt till mig och ser att vi har blivit mer samman svetsade sen vi börja med detta. Känns jätte härligt få sina brösten tömda för det är ej alls skoj att dem spänner och läcker. Har provat pumpa miljon tals gånger men får ej ut lika mycket så som jag ammar. Många tycker det är äckligt vidrigt men man ska göra själv det som känns rätt. han brukar suga 10min per brösten och har hänt att han somnat vid bröstet om kvällarna och känslan är super mysig!! Tror många män drömmer att bli ammade.

prova innan ni drömmer någon!

• Anonym (Evelina)

Någon som fortfarande ammar sin pojkvän/sambo/man efter man fött sitt barn? Provat amma båda samtidigt?

• Anonym (Evelina)

Låter ju kanon.

Ja själv lever jag med mannen som vill bli ammad ;)

Anonym (FL-man) skrev 2014-02-01 17:25:57 följande:
    Jag har lärt känna en kvinna som vill amma mig. Hon är gravid i v32 men har redan mjölk. Kommer bli underbart

• Anonym (Evelina)

Nej tyvärr känns som det är tabu samt många som har fel syn då man nämner det.

Anonym (FL-man) skrev 2014-02-01 18:58:18 följande:
    Har du vågat dela dessa erfarenheter med andra mammor? Jag upptäckte detta med vuxenamning för knappt ett år sedan och det är förvånande och glädjande nog många kvinnor som är öppna för det.

• Anonym (Evelina)

Ja det är jätte mysigt. Själv ammar jag min man och tänker nog amma honom då när barnet ska ändå ammas så lika bra amma honom med ;)

Anonym (noomi) skrev 2014-02-01 19:08:39 följande:
    Min man suger mjölk från mina bröst. Jätte mysigt o läckert.

• Anonym (Evelina)

Ja precis. Jag gör ju ej detta för något sexuellt syfte utan för att både jag och sambon tycker om det och fört pss närmare varandra. Det va han som alltid önskat prova och nu efterhand inte mig emot. Kan jag amma så självklart gör jag det för honom och mig själv. Gillar se när han suger på mina bröst och jag hör hur han klunkar i sig mjölken. Går ej beskriva känslan i ord man måste uppleva det själv. Händer väldigt ofta att han somnar med bröstet i munnen ser så ljuvligt ut och ro fyllt :)

Få se nu när bebisen kommer hur vi på bästa sätt löser amningen. Tror det får bli varsin bröst och självklart går bebisen före men jsg har redan nu massor så tror ej det blir så stora bekymmer.

Längtar bara nu efter bebisen och mannnen som är på jobbet för mina bröst måatw få tömmas snart innan dem spricker ;)

Anonym (FL-man) skrev 2014-02-01 21:30:00 följande:
    Haskel@ Dessvärre är få så modiga som du. Det är som Evelina säger fortfarande tabu och de dömande kommentarerna kommer nog om tråden får liv. Det krävs mod att vara öppen för den otroliga närhet som vuxenamning ger.

• Anonym (Evelina)

Jag tycker det borse va lika normalt som att man har sex med sin partner. Det är ju något man väljer själv och det man tycker bäst om.

Haskel skrev 2014-02-01 21:02:08 följande:
    Otroligt vad mycket som hänt sedan 2010.

TS fick utstå mycket kränkande kommentarer om hur fel och sjukt detta var.

Nu 2014 tycks de flesta vara betydligt mer öppensinnade och kloka. Man kanske ska vara lite försiktig med att fördöma allt som låter udda och ovanligt. 

• Anonym (Evelina)

Har någon ammat sin man/sambo/pojkvän samtidigt som sitt barn??

• Anonym (Evelina)

Jag har mjölk och ammar min man mer eller mindre heltid. Vi vill ha det så och så länge det känns rätt så kör vi på.

• Anonym (Evelina)

Ja så blir det här med som nu ligger jag och ammar honom då vi är ensamma hemma :D

Anonym (noomi) skrev 2014-02-04 05:07:02 följande:
    Mysigt.

Min man brukar för det mesta suga i sig lite i sängen innan vi somnar. Väldigt mysigt att avsluta dagen så

• Anonym (Evelina)

Ja du jag fanns ej förut förens min sambo ställde frågan till mig så vi prova och sen dess är det helt naturligt för oss att glra det ;)

pojken81 skrev 2014-02-04 08:13:56 följande:
    Var hittar man kvinnor som du? ;)

• Anonym (Evelina)

Vi har haft några dagars paus oxå och då är det mindre men den kommer igång ganska fort igen be han suga sen provar ni igen om en stund då brukar det komma massor ;)

Anonym (noomi) skrev 2014-02-12 22:04:19 följande:
    Min håller på att ta slut tror jag, ibland går det ju några dagar om jag är trött tex . Hur ofta behöver ni hålla på för att underhålla?

Svar på tråden "Ammar" min pojkvän