vem skulle du välja?
att skaffa barn med?
att skaffa barn med?
intressant frågeställning! jag svarade någon jag är kär i - bra pappaegenskaper i ett långt förhållande har inte räckt för att få mig att våga skaffa barn. Så kanske krävs att jag blir tillräckligt kär och galen för att inte tänka på långtgående konsekvenser.
Självklart någon jag är kär i- tycker barn ska födas genom kärlek.
Alltså, att jag är kär i en person är ju en förutsättning att jag ska överväga att skaffa barn med denne. MEN om jag inte trodde att den jag älskade skulle bli en bra pappa eller riskerade att föra vidare någon allvarlig genetisk sjukdom skulle jag inte göra det. Om läget var så och jag fortfarande ville ha barn skulle jag se mig om efter någon som hade något att erbjuda ett barn, fortfarande skulle jag välja någon som inte för vidare dödliga genetiska åkommor då det är lättare att ge ett barn ett bra liv genom att uppfostra det ensam än om det kommer att vara beroende av återkommande medicinering och/eller operationer.
Jag är kär i någon som är en bra pappa och har bra gener
Någon som blir en bra pappa. Jag skulle inte skaffa barn med någon bara för att jag är kär i honom. Däremot hade jag kunnat tänka mig att skaffa barn med en kompis.
Jag skaffade barn med den jag var kär i och älskar,, idag har vi 3 barn och efter 14 år lika kära som då,, Hur skulle jag veta om han var en bra pappa innan vi skaffa barn, han hade ju inga då så hur skulle man veta???? Nu till sak är att han är en toppen pappa...