• AnnaT

Didriksons overall? storlek?

Hej hej
    jag har köpt en Didriksons baby overall i stl 80 till min dotter som är ca 74cm men den känns lite stor,
    men frågan är hur länge tror ni att en i stl 70 räcker?

Vill ju att hon ska kunna ha den hela vintern om det blir en så lång vinter som förra året.

Har köpt overallen via internet eftersom att jag inte hittat den i affären och det känns lite onödigt att beställa hem en och så kanske den är för liten a ni kanske förstår :)

• Svar på tråden Didriksons overall? storlek?
  • Cia o krabaten

Går eller kryper? Eller inget av det kanske?

Jag har en ganska stor 2-åring som är ca 92 lång.
    Har 92 på de flesta kläder, men en del 98 krävs, ffa på bredden

Han fick en overall i 90 som är stooooor!
    Dottern är 115 lång och fick en i 120 som också den är stor, även fast hon har mest 122 kläder nu i det vi köper iaf.
    Så generellt tror jag att de är ganska stora i storlekarna, vet att det finns flera trådar om just Didrikssons overaller nu så kolla dem också! 

• tessum

Jag brukar köpa didriksson till mina barn.

Förra året tog jag storlek 100 till 3-åringen som då hade storlek 98 på vanliga kläder  och storlek 120 till 6 åringen som hade 122 på vanliga kläder.

Disrikssons kläder fungerar så att om det är storlek 100 ska den passa upp till 110, dvs att om barnet har storlek 98 så fungerar både storlek 90 och 100.

Jag tycker att kläderna är så smidiga så det gör inget om de är lite stora. Det är bara bra när de ska ha fleecekläder och liknande under.

• MajaVira

Didriksons är knepiga i storleken. Förra året hade sonen 90 (som skulle passa barn 90-99 cm) så i år köpta jag glad i hågen stl 100 - till min förvåning skiljde bara 1-2 cm i armlängd / benlängd mellan fjolårets 90 och årets 100. Så det blev en 110 till sonen, som nu är ca 104 cm lång.

Så om stl 80 inte känns extremt stor så tycker jag du kan behålla den. Dra åt resåren i midjan och se om det hjälper att fördela overallens längd mellan hennes över- och underkropp. Prova sen med vinterskorna på för att se om hon kliver på overallbenen eller inte (går ju att dra åt kardborrbanden nere vid fötterna för att hjälpa till att hålla overallen uppe). Om hon inte går än så spelar det ju inte så stor roll om overallen är lite väl stor i början av säsongen.

Svar på tråden Didriksons overall? storlek?