• Suzybo

Krabi eller Phuket, det är frågan ...

Vi har bokat en resa med Fritidsresor i februari till Phuket - 1 vecka i Kata Centara på Kata Beach, 1 vecka i Kata Thani på Kata Noi och 2 veckor i Khao Lak,

Vi är 2 vuxna och 2 barn, 13 resp knappt 2 år.  Tanken var lite mer aktiviteter första 2 veckorna för 13-åringens skull och lite coolare tempo de sista för vår skull :)

Men nu velar jag. Vi har ombokningsbara biljetter.och jag funderar på om Krabi, och ffa Koh Lanta, hade varit ett smartare val för vår familj. I alla fall för halva resperioden. Någon som kan ge bra input i detta? Vore oerhört tacksam.

(Jag har varit i Thailand förut, Phuket även då fast Patong. Maken har aldrig varit där.)

• Svar på tråden Krabi eller Phuket, det är frågan ...
  • bez imena

Oh fy för Patong ;/ Men Krabi är fint och bra tycker jag! Ao Nang har långa shoppinggator uppåt mot bergen och fortsätter nere vid vägen som går längs stranden..Den stranden (noppharat tara beach) är riktigt fin och var nästan öde när vi var där i mars-08..sen finns en till strand bredvid,åhh svårt att förklara men längs den finns en massa hotell och massage ställen,jättemysigt och inge skabbigt alls...jättefint är det och barnvänligt,och där vid den stranden finns alla båtar man kan åka på dagsutflykter med till t ex phi phi eller mindre stränder bara... har kartan i huvet men svårt att beskriva för någon som ej varit där :/ men himla fint är det :) Googla ao nang :)

• SatuJonna

Vi var till Phuket utan barn för några år sedan...
    I vintras var vi till Krabi o Lanta med våran 2 åring,
    och 2012 kommer vi åka till Phuket igen, då med 2 barn...

Vi gillade phuket bättre än Krabi o Lanta....

Svar på tråden Krabi eller Phuket, det är frågan ...