• CoolJen

The Box- skulle du om du fick väldigt mycket pengar trycka på knappen?

Om du trycker på knappen så får du pengar så det räcker för dig och din familj så ni kan leva gott i hela livet utan att behöva jobba mera MEN då dör även en för dig okänd människa.

Trycker du på knappen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden The Box- skulle du om du fick väldigt mycket pengar trycka på knappen?
  • Pleco

Usch nej, skulle inte kunna leva med tanken på att jag tagit livet av en människa.

• Zimlis

Ja - jag trycker på knappen

Charm är att få svaret ja utan att ha ställt någon bestämd fråga.
  • Bamilöve

Jag har sett filmen. Svar; nej!

• fruis

Det hoppas jag att jag inte gör.

• CoolJen
    Bamilöve skrev 2010-10-09 21:29:43 följande:

Jag har sett filmen. Svar; nej!

men tänk dig vad du tänkte innan själva twisten i filmen kom.
  • LjubaviMoja

Tänkte svara ja, men sen ångrade jag mig när jag började tänka efter lite mer. Jag tror att när jag väl sitter där med lyxhuset, lyxbilen kläderna ja allt möjligt så kommer jag nog må väldigt, väldigt dåligt då jag bär på skulden för en annan människas liv och det hade nog hemsökt mig för resten av mitt liv hade nog blivit väldigt plågsamt.

Sen kanske detta är löjligt för andra men jag anser att gör man något så hemskt så får man nog värre tbx.

Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • IsDimma

Jag skulle hoppas att jag inte gjorde det men förmodligen så är jag faktiskt så självisk att jag skulle göra det.

• Bamilöve
    CoolJen skrev 2010-10-09 21:31:48 följande:
    men tänk dig vad du tänkte innan själva twisten i filmen kom.
    Ja, då tänkte jag ja.
    Men inget kommer utan ett pris.
  • plommonstoppet

nej,inte om det var en okänd människa,därimot hade jag gjort det om jag fick välja människan själv. Demon

• Bamilöve
    LjubaviMoja skrev 2010-10-09 21:34:03 följande:
    Sen kanske detta är löjligt för andra men jag anser att gör man något så hemskt så får man nog värre tbx.
    Karma heter det. Och jag håller med dig helt.
Svar på tråden The Box- skulle du om du fick väldigt mycket pengar trycka på knappen?