• Anonym

Båda jobbar natt, hur göra med förskolan?

Vi har en son som börjar förskolan till nästa sommar. Men vi har ett litet problem, både jag och min man arbetar natt. Hur gör man med dagis då? Kan man ha nattmamma o sen dagis dom nätter vi jobbar? Jag har en vän men som är ensamstående och hon har nattmamma o sedan förskola till sonen.

Nej jag kan inte tänka mig att byta till dagtjänst, har gjort det en gång i 1,5 år och höll på att dö. hade konstant magkatarr och sömnbrist (så grava sömnproblem att jag började krampa)...Maken trivs oerhört nu på sitt jobb efter 8 års sjukskrivning. Dessutom har dom inga dagjobb på hans arbete..

• Svar på tråden Båda jobbar natt, hur göra med förskolan?
  • Anonym

I våran komun finns det nattdagis, en tjej på sonens avdelning på vanligt dagis går dagtid där och sen sover hon på nattdagiset när föräldrarna jobbar natt. Det blir ju ganska mycket dagis tid men ni har väl oxå ledigt då o då o kan ha barnet hemma hos er när ni är lediga!? Så självklart funkar de ju så som du skriver!Lycka till!

• Villimey

Ring till din kommun redan nu och hör om det finns någon förskola som har öppet på kvällar och nätter. Långt ifrån alla kommuner har nattöppna förskolor och dem som finns är det lång kö till.

Lycka till.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-10-10 00:56:27 följande:
    I våran komun finns det nattdagis, en tjej på sonens avdelning på vanligt dagis går dagtid där och sen sover hon på nattdagiset när föräldrarna jobbar natt. Det blir ju ganska mycket dagis tid men ni har väl oxå ledigt då o då o kan ha barnet hemma hos er när ni är lediga!? Så självklart funkar de ju så som du skriver!Lycka till!
    Jag jobbar 75%natt och det blir 7 nätter på 3 veckor och maken jobbar tre nätter i veckan. Sover gör vi inte länge på dagarna heller
  • minst

Prata med kommunen omgående. I min kommun finns ett dygnet-runt-öppet dagis. Ovanligt. Prata med er kommun redan nu och förbered er på att få kämpa för er rätt till den barnomsorg som passar er familj!

• Anonym (samma nätter?)

Men om ni jobbar samma nätter är det ju svårt, för då behöver ni ju tillsyn, både på natten och på dagen. Anners är det väl bara att begär dagis under de timmarna ni sover.Tomte och någon timme till.

• Kyanita
    minst skrev 2010-10-10 00:58:36 följande:
    Prata med kommunen omgående. I min kommun finns ett dygnet-runt-öppet dagis. Ovanligt. Prata med er kommun redan nu och förbered er på att få kämpa för er rätt till den barnomsorg som passar er familj!
    Här med! Underbart!
  • Anonym

Ja jag bor i stockholm, vet inte hur vanligt det är här. Bor i bromma kommun

• minst

Det jag känner till är ett som ligger på Söder, vid Ringens köpcentrum. Vet inte om det finns något mer.

Svar på tråden Båda jobbar natt, hur göra med förskolan?