Hur fritt får mamma/svärmor härja hemma hos er?
Kanske egentligen hör mer hemma under hushåll men alla kanske inte har samma syn på saken...
Hur är det med era respektive föräldrar, hur mycket får dom härja hemma hos er när det gäller städning, plockning osv?
Hos oss har vi svärmor som städhjälp varannan vecka och det är tacksamt. Så hon får härja fritt så länge hon inte går in i garderoberna och ändrar om på insidan så att säga. Samma gäller min mamma, när hon och pappa är här och hälsar på stannar dom oftast över natten och mamma har fria händer vad gäller städning, matlagning och sånt. Jag tycker bara det är skönt att få koppla av ibland.
Och är svärmor barnvakt får hon mer än gärna sysselsätta sig med att vika tvätt, vattna blommor och sånt... all hjälp är bra hjälp....
Så vad har ni för syn på detta?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-10 12:36
självklart avses det att dom frågar före dom gör något. själv har jag gett klartecken till svärmor redan från början så hon vet efter snart 7 år vad jag anser om saken.
och jag är lika hemtam hos mina föräldrar som dom är hos mig så där är det självklart att dom "tar för sig" när dom är hos oss i huset.
jag är inte lika pedantisk som mamma och svärmor så det kan vara skönt att få lite hjälp på traven ibland, kan vara lite nyttigt att få nya infallsvinklar på hushållssysslorna.