Gör jag rätt??
Hej alla läsarna på forumet..
Jag har en dotter på 14 år. Hon har fått för sig att vilja byta skola och enligt henne att hon trivs ej pga av allt som händer i skolan. Redan i 6an hade jag frågat om hon ville byta skola då man fick chans börja högstadiet i annantans än där hon går nu. Hon ville inte det. I 7an har det varit toppen och det bästa åren hon har haft, men det krassade sig då skolledningen fick för sig att splittra klassarna och omplacera elever inför 8an. Resultatet redan i våras ville hon byta skola om hon inte få gå med samma klass som 7an. Men det blev inte så.
Hon gav chans i början av 8an o allt va bra och har haft koll under hösten gång och det var bara bra, men nu senaste veckorna har hon hållit på o tjatat att vill byta skola och säger att hon mår inte bra och vill byta skola och där inblandad med sin bästis skulle oxå flytta och byta skolan hon med.
Jag har varit emot att hon ska byta skola pga kompisar o följa efter dom. Vill att hon ska stå på sina egna ben istället att följa efter. Nu har jag tillsammans med pappan tagit beslut att hon ska få flytta till pappa istället och börja skolan där. Grejen är att pappan bor 45 mil ifrån oss. Har jag gjort rätt eller skulle jag låta min dotter följa efter kompisar istället?? Hon säger att allt är mitt fel och livet suger ..
Ledsen...