• Angel med Kevin

Trött på telefon försäljare??? Nu kan du bli av med dom!

Ring och spärra på 020/27 70 00 (Spärregistret NIX-Telefon)

Så slipper ni samtal där dom vill kränga på dig både det ena och det andra från organisationer och företag.

Tyvärr fungerar det ej att spärra om man har hemligt nummer

• Svar på tråden Trött på telefon försäljare??? Nu kan du bli av med dom!
  • annhan

Det tar även 3 månader innan det börjar funka.
    Kan vara bra att känna till - för försäljningssamtalen försvinner inte direkt, tyvärr.

• turia

va bra, jag ringde på en gång!

• Dinturiel

Har man hemligt nummer så har jag før mig att telefonbolaget inte får læmna ut det.

Min mamma tacklade dock en sæljare från tele2 på ett sætt som jag aldrig har hørt førut.
    Hon svarade att hon inte var intresserad. Och sen ska hon, citat "Jag har ingen telefon, har aldrig haft någon och kommer aldrig ha någon". Øver telefonen... kan ju sæga att hon fick høra sæljarens reaktion precis innan hon la på. Ett långt utdraget och vældigt irriterat "åååååååå"

• Nevy

Nu har jag ringt.
    Det ringer försäljare hit säkert varje dag. Jag blir så trött.

• ByggareBob

Vi gjorde det i höstas, det funkar bra men de som vi har varit kunder hos gäller inte detta så de ringer emellanåt. Men de flesta blir man ju av med...

• Angel med Kevin

Ja precis..det är alltså där man inte redan ÄR kund som man kan spärra...men är du prenumerant på DN t.ex..kommer dom fortfarande att kunna ringa dig

• milsan

Tyvärr e det inte alla som får dessa Nix-Listor plus att e du egen företagare och har företaget skrivet på hemadress så blir det ingen Nix. Det e ju så att om en säljare ringer fast man e Nixad kan det företaget få väldiga problem, men e det som jag srev innan skrivet på hemadress så kan man inget göra..

• Mina

Jag var dum nog att handla ett par underbyxor av en telefonförsäljare för något år sedan. Efter det följde 3-4 telefonsamtal per vecka från folk som ville få oss att köpa saker. Efter att ha NIXat oss har vi inte fått ett enda telefonsamtal från någon försäljare. De enda som ringt oss har varit folk från statistiska centralbyrån och dom har åtminstonne alltid varit trevliga, artiga och inte en tiondel så påträngande som telefonförsäljarna!

NIX har gett oss husfriden åter!

Ang telefonförsäljning hade sydsvenskan en artikelserie på ämnet "Bluff som affärsidé"

w1.sydsvenskan.se/Article.jsp
    w1.sydsvenskan.se/nyckelord.jsp

• Upptagen

är det gratis att fixa nix? Jag är SÅ trött på alla försäljare! Inte kan de ta ett nej heller, endel blir till och med arga om man säger att man inte är intresserad...

• Sammie

Perfekt med NIX systemet, har varit med i ett år nu. Det har hänt två gånger att försäljere har ringt ändå. När man frågar om de har struntat i att kolla NIX registret innan de ringde så blir de alldeles tysta för att sedan be så hemskt mycket om ursäkt. De är så himla skönt att slippa dem, synd bara att de inte finns något vis att bli av med alla jä...a dårar som ringer runt för att fråga massa jä...a!!!!!!!!!!! frågor. Skällde ut en som ringde för att fråga en massa sk....t, då sa hon att de inte ingick i NIX det är endast försäljning inte förfrågan. Ursäkta ordvalet i detta inlägg men är sååååååååå trött på alla telefonterrorister.

• Gahlin

Har också NIX nu. Fick tipset av en telefonförsäljaren (!), som jag i princip skällt ut och förklarat för att jag var sååå jävla trött på att de ringde flera gånger i veckan. Blev jätteglad!

• Sammie

Nix det är alldeles gratis.

• mamma30

Vi skaffade hemligt telefonnr. Och vi är jättenoga med att inte lämna ut det till någon annan än familj,vänner samt myndigheterna.
    Vi har sluppit dessa samtal nu i några år.
    SÅ SKÖNT!!!!!

• Upptagen

sådär, då var det fixat, hoppas blanketterna kommer snart så att vi blir av med de här jobbiga försäljarna!

• Sammie

Det som är skönt med NIX är att man får helt legalt vråla så att trummhinnorna lättar på dem att de kan fara åt HELV.....E!!!!!!. För de är de som har gjort fel genom att bortsett ifrån registret och ringt ändå. Sprid detta med Nix till så många ni kan så de blir utrotade från denna planet.

• annca

Jag är en av dessa som ni vill ropa far åt he-åt!

Och jag har *full* förståelse för att man blir trött på telefonförsäljare, är själv NIX-registrerad, men:
    Snälla ni - vi gör det faktiskt inte av elakhet!!! Tänk lite på oss också! Det är vårt jobb! Om vi inte ringer de nummer datorn spottar fram får vi sparken!
    För min del är inte "tele-pest"jobbet det jag skulle valt om jag just nu kunnat få något roligare - tro inte att jag inte försökt! Jag är faktiskt ingenjör!

Så snälla ni! Behandla oss inte som skit!

Om ni visste hur knäckande det är att inte ens få möjligheten att rekommendera NIX! Vi har faktiskt *order* på att berätta om NIX om vi märker att den vi har på tråden är väldigt trött på oss!

• JPL

Är med sedan länge men flyttar upp så fler får se.

Skönt att höra att ni med hemligt nummer slipper telefonförsäljning men vissa företag slår nummer på måfå (eller har väl snarare någon maskin till det) och då kommer ni med ändå.

• Mumin

Jag brukar faktiskt aldrig vara otrevlig mot telefonförsäljare, de gör ju bara sitt jobb. Don´t shoot the messenger!

Däremot har jag nyss ringt NIX för jag är less på folk som ringer mitt i middan...

Svar på tråden Trött på telefon försäljare??? Nu kan du bli av med dom!