• elsa02

Min man är transvestit!

Nu har jag suttit och gråtit hela dagen. Jag känner mig så lurad. Min man är bortrest på konferens, och när jag lånade datorn råkade jag se bilder han hade sparat där han var utklädd till kvinna. Det var inte mina kläder, men jag har inte lyckats hitta hans gömma.

Alla möjliga tankar flyger genom mitt huvud. Älskar han mig verkligen? Har han delat med sig bilderna till likasinnade som just nu sitter där med ståfräs och tittar?

Min man kommer hem på Onsdag, och jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Ska jag låtsas som ingenting, eller ska jag konfrontera honom?

• Svar på tråden Min man är transvestit!
  • hernameispekka

www.saralund.se/

Kontakta denna "mannen". Han är transvestit och är gift med samma fru som han var innan hon fick veta att han var transvestit. Han förklarade väldigt bra på en föreläsning att han fortfarande gillar tjejer och sin fru men gillar att klä sig som en tjej.

Tror inte det behöver vara lika hemskt som det låter trots att det är dåligt att undanhålla det!

Lycka till!

• Åsiktskvinnan

Varför är du ledsen? Hoppas det är för att din man inte vågar berätta för dig. Varför skulle han inte älska dig???

• hernameispekka
    Åsiktskvinnan skrev 2010-10-10 18:06:58 följande:

Varför är du ledsen? Hoppas det är för att din man inte vågar berätta för dig. Varför skulle han inte älska dig???

Håller med detta! Det är synd att han inte berättat men det behöver inte vara värre än så!
  • FruNaftra

Tycker absolut du ska prata med honom. Säg att du såg bilderna och låt honom förklara sig. Att klä ut sig till kvinna behöver inte innebära att han har delat med sig av bilder eller varit otrogen. Han kanske bara har klätt sig till kvinna för sina egna sexualla fantasier.

Jag förstår att du tycker det är jobbigt att han inte har varit öppen om detta med dig. Jag skulle cokså känna mig sviken. Men försök att inte ta ut något i förskott. Prata med honom!

• HelenFr

Bara för att han är transvestit, så betyder inte det att han inte älskar dig... Det är inte en sexuell läggning att vara transvestit, bara en sexuell preferens...Han gillar att klä sig i kvinnokläder helt enkelt... Inget mer och inget mindre... Hoppas han får mod att berätta det för dig någon gång...

• 4mychildren

Du ska inte måla fan på väggen innan du pratat med din man. Han kanske bara tycker om att klä sig i kvinnokläder ibland? Eller så var det bara några gånger det hänt men inte mer sen? Några bilder betyder ju inte att han springer omkring och drömmer om att bli kvinna t.ex. 

Hitta modet och fråga honom helt enkel, varför har han dessa bilder? Bara en kul grej eller något mer?

Lycka till !! 

• elsa02

Tack för alla uppmuntrande ord!

Men allt är fortfarande väldigt förvirrande. Jag pratade med min mamma på telefon, hon blev jätteäcklad och bara vrålade och skrek.

• 4mychildren
    elsa02 skrev 2010-10-10 18:39:29 följande:
    Tack för alla uppmuntrande ord!

Men allt är fortfarande väldigt förvirrande. Jag pratade med min mamma på telefon, hon blev jätteäcklad och bara vrålade och skrek.
    Det måste vara en sjukt jobbig sits (kan inte ens tänka mig). Hoppas ni reder ut det. Men som sagt. Gör inte världens super-grej av det när du inte ännu pratat med din man. Kanske var det bara en tokig grej liksom.
Svar på tråden Min man är transvestit!