• elsa02

Min man är transvestit!

Nu har jag suttit och gråtit hela dagen. Jag känner mig så lurad. Min man är bortrest på konferens, och när jag lånade datorn råkade jag se bilder han hade sparat där han var utklädd till kvinna. Det var inte mina kläder, men jag har inte lyckats hitta hans gömma.

Alla möjliga tankar flyger genom mitt huvud. Älskar han mig verkligen? Har han delat med sig bilderna till likasinnade som just nu sitter där med ståfräs och tittar?

Min man kommer hem på Onsdag, och jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Ska jag låtsas som ingenting, eller ska jag konfrontera honom?

• Svar på tråden Min man är transvestit!
  • FruNaftra
    elsa02 skrev 2010-10-10 18:39:29 följande:
    Tack för alla uppmuntrande ord!

Men allt är fortfarande väldigt förvirrande. Jag pratade med min mamma på telefon, hon blev jätteäcklad och bara vrålade och skrek.
    Men varför fläka ut något så privat om din man till dina föräldrar?
    Av respekt skulle jag aldrig göra så.
  • elsa02

Jag har alltid stått nära min mamma och sätt henne som en mentor. Fast när vi gifte oss blev hon också äcklad och vrålade och skrek eftersom min man är jude och hon är rejält kristen. Men det bad hon sedan om ursäkt för, och har övertygat både min man och jag att han är välkommen i familjen. Farsan trodde han skulle skämma ihjäl sig för en sådan chutzpah (hade han gått och slagit upp i ordboken Drömmer).

• Kimona

En anhörig till mig är transvestit och jag vet att det är jättesvårt för dom att "komma ut" till sina nära, just för att folk tror att de är homosexuella, snuskiga, äckliga...

Transvestiter är världens härligste människor, mina bästa vänner!

Att du berättade det för din mamma innan du pratat med din man tycker jag var elakt.

• elsa02

En annan sak är ju att jag har varit på hans dator, även om jag inte medvetet snokade. Var helt enkelt för lat för att hämta min egen.

• Anonym

Skulle aldrig sagt det till min mamma (hur nära vi än är varandra) innan jag harde pratat med min man om det....

• Sofia L
    Kimona skrev 2010-10-10 19:39:46 följande:
    En anhörig till mig är transvestit och jag vet att det är jättesvårt för dom att "komma ut" till sina nära, just för att folk tror att de är homosexuella, snuskiga, äckliga...

Transvestiter är världens härligste människor, mina bästa vänner!

Att du berättade det för din mamma innan du pratat med din man tycker jag var elakt.
    Håller med dig. Jag känner en som är transvestit och han är hur trevlig som helst. Enda felet på honom är att han gillar tjejkläder. Detta är ju något högst konstigt eller hur, just med tanke på att att vi andra, halva befolkningen (tjejerna) också gör det, och vi är väl inte konstiga!
  • rimbaud65

Jag anser att det här är värre än de flesta här tycks tro. Din mammas reaktion är förståelig och din också.

• Onkel Panter
    rimbaud65 skrev 2010-10-22 05:09:54 följande:
    Jag anser att det här är värre än de flesta här tycks tro. Din mammas reaktion är förståelig och din också.
    Jag vill gärna höra vad du grundar det på?
  • Janice01
    Hmmm du verkar inte vara så mordern av dej....
    Skulle han vara en sämre människa för att han gillar att klä sej i kvinnokläder?
  • Sofia L
    Det enda som gör det värre är att man kommer att utsättas för andras missaktning; av personer precis som du!
Svar på tråden Min man är transvestit!