• Anonym (utkastad, hjälp!)

Utkastad, behöver hjälp!! KF inblandad..

Vad ska jag göra?! Min sambo vill inte leva med mig längre.. Han vill att jag ska flytta. VI har 1 barn tillsammans som är 2 år samt att jag har barn sedan tid som är 10½ år som bor hos oss varannan vecka.

Jag har betalningsanmärkningar och skuld till KF. Hur ska jag få tag på en lägenhet? Vi bor strax utanför Stockholm (Solna).. Vad gör man? Hur ska jag gå tillväga? Vi bor i BR och det är han som äger lägenheten så jag får inga pengar där.. Ska på möte med KF i nästa vecka ang mina skulder och BR.. De ville göra hembesök men jag avstyrde det och fick komma på ett personligt möte istället..  Kf vill reda ut ang BR, men jag äger den ju inte och då kan de väl inte göra nåt?! Jag står inte på lånepapper, är inte medlem i BR-föreningen heller... Min sambo el "f d sambo" köpte lägenheten innan vi ens hade träffats..

Hur ska jag få tag på ett boende till mig och mina barn?!

Min "f d sambo" har inte engagerat sig särskilt mkt i vårat gemensamma barn (ffa inte i mitt, men det är ju inte hans som han själv uttrycker det...), som idag så har han mest suttit framför datorn, kollat på TV och sovit emedan jag har fått tagit hand om barnen.. Känns otryggt att lämna minstingen hos honom, han vill inte ens va hos sin pappa..

Hur sjutton får jag tag på en lägenhet?! Jag har fast jobb och inkomst och löneutmätning via KF..

HJÄÄÄÄÄLP!! Gråter 

• Svar på tråden Utkastad, behöver hjälp!! KF inblandad..
  • Anonym (S)

Vänd dig till socialen om du riskerar att bli utan bostad med 2 barn. Beroende på i vilken kommun du bor i så kan du ha tur att social tjänsten har akut lght. Annars får du kanske lämna din minsta hos pappan och den äldsta får ju bo kvar hos sin pappa under tiden som du försöker att lösa ditt boende.

Du kommer antagligen att få hjälp med temp boende som tex vandrarhem och jag skulle ju inte vilja ha mina barn där när det finns riktiga hem där de kan vara.

Men som sagt vänd dig först till social tjänsten. Sedan undrar jag, slänger han bara ut dig och barnet? Han är väl pappa till den yngste? Jag förstår inte vad det är för förälder som "slänger" ut sitt barn på gatan...

Anonym (S) skrev 2010-10-10 20:44:16 följande:
    Vänd dig till socialen om du riskerar att bli utan bostad med 2 barn. Beroende på i vilken kommun du bor i så kan du ha tur att social tjänsten har akut lght. Annars får du kanske lämna din minsta hos pappan och den äldsta får ju bo kvar hos sin pappa under tiden som du försöker att lösa ditt boende. Du kommer antagligen att få hjälp med temp boende som tex vandrarhem och jag skulle ju inte vilja ha mina barn där när det finns riktiga hem där de kan vara. Men som sagt vänd dig först till social tjänsten. Sedan undrar jag, slänger han bara ut dig och barnet? Han är väl pappa till den yngste? Jag förstår inte vad det är för förälder som "slänger" ut sitt barn på gatan...

Över min döda kropp att jag lämnar ifrån mig mina barn! Men samtidigt så vill jag ju inte att de ska flytta runt från vecka till vecka.. Vi har ett bostadshotell här i Solna så det kanske kan va ett alternativ...

Det stämmer att han är pappa till minstingen.. Han kanske inte direkt "slänger" ut oss.. men nästintill.. han vill inte alls vill ha med oss att göra och låter mig bo kvar på "nåder".. men han vill ha sitt barn halvtid.. 

Han behandlar mig som skit och jag får höra det ena med det andra av otrevligheter och han ska anmäla mig till polisen för förskingring... 

Kan soc hjälpa till.. ?! 
  • Anonym (S)
    Anonym (utkastad, hjälp!) skrev 2010-10-10 21:09:34 följande:
    Över min döda kropp att jag lämnar ifrån mig mina barn! Men samtidigt så vill jag ju inte att de ska flytta runt från vecka till vecka.. Vi har ett bostadshotell här i Solna så det kanske kan va ett alternativ...

Det stämmer att han är pappa till minstingen.. Han kanske inte direkt "slänger" ut oss.. men nästintill.. han vill inte alls vill ha med oss att göra och låter mig bo kvar på "nåder".. men han vill ha sitt barn halvtid.. 

Han behandlar mig som skit och jag får höra det ena med det andra av otrevligheter och han ska anmäla mig till polisen för förskingring... 

Kan soc hjälpa till.. ?! 
    Socialen sätter er kanske på bostadhotellet? Vad är det för folk som bor där? Jag har erfarenhet att på ställen där socialen placerar folk, är ingen direkt miljö för barn. Det är ju socialt missanpassade som hamnar där. Ofta alkolister och narkomaner.
  • Anonym

Andrahandslägenheter i de omkringliggande kommunerna är ett realistiskt alternativ.

Anonym skrev 2010-10-10 21:27:12 följande:
    Andrahandslägenheter i de omkringliggande kommunerna är ett realistiskt alternativ.
    Jo absolut.. Men de flesta "2:a handsuthyrare" kräver inga betalningsanmärkningar  och tar kreditupplysning och kräver en förskottsinbetalning på upp emot 30 000:- Vad gör man?! Jag är ingen social missanpassad person med drogproblem utan helt normal tjej med fast jobb och heltidsinkomst... Ja förutom att det gick så snett med betalningsanm då..

Vad gör man, vad fan gör jag?! 
    Anonym (S) skrev 2010-10-10 21:16:56 följande:
    Socialen sätter er kanske på bostadhotellet? Vad är det för folk som bor där? Jag har erfarenhet att på ställen där socialen placerar folk, är ingen direkt miljö för barn. Det är ju socialt missanpassade som hamnar där. Ofta alkolister och narkomaner.

Ja det kanske dom gör, vad vet jag?! Jo det är säkert ett helt gäng med "skumma" typer där.. Men vad ska jag göra..?! Bör nämnas att jag inte har några som helst problem överhuvudtaget med droger el alkohol.. Jag har fast heltidsjobb med månadslön (som KF förvisso drar av..) men ändå.. Jag gör så gott jag kan och försöker hitta extrajobb men det är inte så lätt..
  • Anonym (S)

Jo jag förstår att du inte har problem men vill du verkligen gå barnen boende på ett sadant ställe om barnen har riktiga andra hem att bo i ? Det är ju svårt att få ett boende när man har skulder men om det inte är hyres skulder så brukar man ju ibland bortse från skulder . Du får helt enkelt sätta dig och ringa runt till värdar och höra dig för.

• Anonym

Finns en tvåa i solna på blocket 5000kronor i månaden, i några månader bara men alltid något.Tvåa i farsta för 5500. Det finns, man får bara engagera sig.

Anonym skrev 2010-10-10 22:30:09 följande:
    Finns en tvåa i solna på blocket 5000kronor i månaden, i några månader bara men alltid något.Tvåa i farsta för 5500. Det finns, man får bara engagera sig.
    Jag engagerar mig i allra högsta grad och har mailat  på de flesta lägenheter som finns ute på annons just nu... Avvaktar bara svar... 
    Anonym (S) skrev 2010-10-10 22:18:48 följande:
    Jo jag förstår att du inte har problem men vill du verkligen gå barnen boende på ett sadant ställe om barnen har riktiga andra hem att bo i ? Det är ju svårt att få ett boende när man har skulder men om det inte är hyres skulder så brukar man ju ibland bortse från skulder . Du får helt enkelt sätta dig och ringa runt till värdar och höra dig för.

Självfallet så vill jag inte att mina barn ska bo i en utsatt miljö.. Men samtidigt så tänker jag om dom har det bättre hos resp. fäder...
  • MickeN1973

du får använda ditt sociala nätverk.

Kanske någon känner någon hyresvärd som vill hyra ut till någon med fast inkomst. 

Svar på tråden Utkastad, behöver hjälp!! KF inblandad..