Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Utkastad, behöver hjälp!! KF inblandad..

Vänd dig till socialen om du riskerar att bli utan bostad med 2 barn. Beroende på i vilken kommun du bor i så kan du ha tur att social tjänsten har akut lght. Annars får du kanske lämna din minsta hos pappan och den äldsta får ju bo kvar hos sin pappa under tiden som du försöker att lösa ditt boende.

Du kommer antagligen att få hjälp med temp boende som tex vandrarhem och jag skulle ju inte vilja ha mina barn där när det finns riktiga hem där de kan vara.

Men som sagt vänd dig först till social tjänsten. Sedan undrar jag, slänger han bara ut dig och barnet? Han är väl pappa till den yngste? Jag förstår inte vad det är för förälder som "slänger" ut sitt barn på gatan...

• Anonym (S)
    Anonym (utkastad, hjälp!) skrev 2010-10-10 21:09:34 följande:
    Över min döda kropp att jag lämnar ifrån mig mina barn! Men samtidigt så vill jag ju inte att de ska flytta runt från vecka till vecka.. Vi har ett bostadshotell här i Solna så det kanske kan va ett alternativ...

Det stämmer att han är pappa till minstingen.. Han kanske inte direkt "slänger" ut oss.. men nästintill.. han vill inte alls vill ha med oss att göra och låter mig bo kvar på "nåder".. men han vill ha sitt barn halvtid.. 

Han behandlar mig som skit och jag får höra det ena med det andra av otrevligheter och han ska anmäla mig till polisen för förskingring... 

Kan soc hjälpa till.. ?! 
    Socialen sätter er kanske på bostadhotellet? Vad är det för folk som bor där? Jag har erfarenhet att på ställen där socialen placerar folk, är ingen direkt miljö för barn. Det är ju socialt missanpassade som hamnar där. Ofta alkolister och narkomaner.
  • Anonym (S)

Jo jag förstår att du inte har problem men vill du verkligen gå barnen boende på ett sadant ställe om barnen har riktiga andra hem att bo i ? Det är ju svårt att få ett boende när man har skulder men om det inte är hyres skulder så brukar man ju ibland bortse från skulder . Du får helt enkelt sätta dig och ringa runt till värdar och höra dig för.

Svar på tråden Utkastad, behöver hjälp!! KF inblandad..