• Anonym (ondare o ondare)

kunde du röra din hand när du hade spricka eller bruten handled??

kunde du röra din hand när du hade spricka eller bruten handled??

• Svar på tråden kunde du röra din hand när du hade spricka eller bruten handled??
  • Preface

Ja, fast det gjorde förbannat ont

Preface skrev 2010-10-10 22:45:09 följande:
    Ja, fast det gjorde förbannat ont
    ok vad hade du då?
  • lurv

Jag kunde röra handleden upp och ner men inte vrida på handen. Jag hade brutit båda benen i armen ca 5 cm ovanför handleden.

• Khyote

Jag hade en spricka i handleden, kunde väl röra den men väldigt begränsat och när jag gjorde det så "skakade" handen mer och smärtade.. Men jag kan inte påstå att jag skulle säga att det gick och röra den direkt, lyfta den typ lite halvt men inte direkt anmärkningsvärt högt.. =/

lurv skrev 2010-10-10 22:49:45 följande:
    Jag kunde röra handleden upp och ner men inte vrida på handen. Jag hade brutit båda benen i armen ca 5 cm ovanför handleden.
    ajaj
  • LyckligtSlut

ja, gick runt med det i fem, sex dagar också. Fick sedan ha gips länge men jag hade väntat för länge så handen är fortfarande sned så åk och kolla det! Det var blått, grönt,. svullet och ömt, men gick att röra lite.

PMS året runt :(
  • Makane

jag kunde röra min, men det gjorde så fasansfullt ont att jag inte gjorde det. Men jag hade alltid hört att man inte kunde röra något som man brutit, och det kunde jag konstatera var fel. Jag hade brutit bägge benen i handleden strax ovanför handen.

Funderar du på om du brutit din? För min del var det inga tvivel om att något var av. Den smärtan har jag aldrig kommit i närheten av i andra sammanhang förutom i barnafödande.

LyckligtSlut skrev 2010-10-10 22:51:25 följande:
    ja, gick runt med det i fem, sex dagar också. Fick sedan ha gips länge men jag hade väntat för länge så handen är fortfarande sned så åk och kolla det! Det var blått, grönt,. svullet och ömt, men gick att röra lite.
    min hand är blå ,svullen , ont men kan röra den men vissa ställningar gör de mera ont än andra
  • Maac

japp, bruten handled, gick att röra. Gick inte till läkare eftersom den gick att röra. Men när jag fortfarande inte kunde skriva efter 3 veckor gick jag o fick röntgat och då var den bruten! Som tur var hade den läkt rätt, gips några veckor på det sen var den bra

• asta

Min gick väl att röra lite grann men det gjorde ju väldigt ont. Den blev svullen och blåaktig snabbt. Är din arm missfärgad och gör ont är det väl inget snack, du måste ju röntga och få gips eller nåt?

asta skrev 2010-10-10 23:05:26 följande:
    Min gick väl att röra lite grann men det gjorde ju väldigt ont. Den blev svullen och blåaktig snabbt. Är din arm missfärgad och gör ont är det väl inget snack, du måste ju röntga och få gips eller nåt?
    men den är inte bruten , vet inte om jag fått spricka !
    därav min undra , de sa den bara var stukad men känns mera som spricka men jag vet inte.
    Har röntgat den.i torsdags , då jag trilla och slog i handen .

just nu

torsdags

• Anonym

Med tanke på att handen ser mer svullen ut nu så hade jag nog åkt in igen. Man kan ha en spricka utan att det syns på röntgen.

Anonym skrev 2010-10-10 23:14:33 följande:
    Med tanke på att handen ser mer svullen ut nu så hade jag nog åkt in igen. Man kan ha en spricka utan att det syns på röntgen.
    ja dem sa de att de ej kan synas röntgen
    tagit panodil nu.
    tänker avvakta tills imorron. fått en stödstrumpa har ju den på hela tiden.

ont när ja böjer den , ska lyfta något , skicka sms om jag använder den handen.
    datan skriver med en hand bara.

men kan röra fingrarna !

Maac skrev 2010-10-10 23:03:29 följande:
    japp, bruten handled, gick att röra. Gick inte till läkare eftersom den gick att röra. Men när jag fortfarande inte kunde skriva efter 3 veckor gick jag o fick röntgat och då var den bruten! Som tur var hade den läkt rätt, gips några veckor på det sen var den bra
    skönt den läkte snabbt ändå
  • LyckligtSlut

Sådär såg ungefär min också ut!

Hade sprickor i handen mest om jag minns rätt! Tyckte jag gick med gips hela sommaren, men det kanske inte var så länge. Hoppas det fixar sig! Jag hade ramlat mot en dörr och fastnat med lillfingret i dörrkarmen så den liksom hade böjts bak hela vägen mot handens rygg så bara KRAS!

PMS året runt :(
  • moli

Min son bröt handleden för 3 veckor sedan.....han hade bara en liten svullen "bulle" på handleden...din ser mycket värre ut! Han kunde röra handleden lite men det gjorde fruktansvärt ont....han ska ha gips-skena i 4 veckor o ska vara försiktig i ytterligare 10 dagar därefter....gipskenan tar man bort själv hemma....

Svar på tråden kunde du röra din hand när du hade spricka eller bruten handled??