• Anonym (Rådlös)

Hur får jag ihop 10000:-?

Vill inte gå in på exakt varför men mina blå ögon och min vilja att tro gott om alla har försatt mej och mina barn i en ekonomisk knipa som kommer att ta lång tid att reda ut. Jag lever på existensminimum nu, vi klarar oss och kommer att på lång sikt reda ut situationen. MEN - akut är att få tag i tio tusen kronor, senast till nyår. Jag har inte något av värde kvar att sälja så det är inget alternativ att be mej ut och rota i förråden. Jag har en liten bebis på fyra månader så jobba dygnet runt är inte heller ett alternativ om det inte är hemifrån, det skulle funka. Jag jobbar dock borta ett par kvällar i veckan just pga vår dåliga ekonomi. Jag får inte låna några pengar, har heller inga anhöriga som kan hjälpa. Så kallade homeparties går nog tyvärr bort också, jag har för litet socialt nätverk.

Detta är förutsättningarna. Nu behöver jag hjälp, råd och tips. Jag själv känner mej helt rådlös, vet inte hur jag ska lösa detta men vet att jag måste. Oerhört tacksam för råd.

• Svar på tråden Hur får jag ihop 10000:-?
  • Anonym (&)

Blocket eller Tradera kanske? Borde ge några hundralappar i alla fall till att börja med, man kan bli förvånad över vad man kan sälja. Den enes skit -den andres fynd :P

• Anonym (detdu)

använnda trosor att sälja? camshows?

• Anonym (detdu)

40 par trosor a 250kr stycket el 25 30min cam shows för 400......

• SunnyBunny

Om du inte kan jobba extra,sälja nåt eller låna av nån släkt så är väl ett lån sista utvägen eller?

• Kjell2

Grundråd - försök jobba mer, inom ditt befintliga jobb eller annat.

Andra tips på extrajobb är att sälja tjänster till grannar mm genom t ex lappar i affären. Kan vara barnpassning, hundvakt, städning, trädgårdsskötsel, fönsterputs, målning, snöskottning, biltvätt.

Inga smycken du kan pantsätt på på pantbanken?

• Anonym

Ok, du har inget att sälja i förråden, men har du saker att sälja i hemmet?
    Om det är av yttersta vikt att du får fram dessa 10.000 så skulle jag:

- Sälja möbler, ungarnas cyklar, skidor osv. Det låter kanske hårt men det beror på vad pengarna ska gå till.
    - Panta burkar. Om du är ute hela dagar och letar så kan du få ihop åtskilliga 100-lappar per dag.
    - Om du har ett jobb att gå tillbaka till och är med i facket så kan du få facklån. Det är oftast runt 3-4000 kronor till ok ränta.
    - Tigg på stan
    - Svälj stoltheten och gå till dina vänner och den familj du har. Även om du inte har kontakt med dem så kan du i alla fall fråga.
    - Barnen pappa/or kanske kan bidra med pengar
    - Ät på soppkök och spara matpengarna till den summan du behöver
    - Se om du kan få låna av kyrkan.

• Anonym (Rådlös)
    Anonym (detdu) skrev 2010-10-11 13:50:32 följande:

använnda trosor att sälja? camshows?

Camshows går bort. Hur går man tillväga för att sälja trosor? Hur skaffar man sig en kundkrets? Låter ju oerhört lågt men om ingen behöver veta vem jag är så...
  • Anonym (Rådlös)
    SunnyBunny skrev 2010-10-11 13:52:26 följande:
    Om du inte kan jobba extra,sälja nåt eller låna av nån släkt så är väl ett lån sista utvägen eller?
    Jag får inget lån beviljat.
  • Anonym (Rådlös)
    Kjell2 skrev 2010-10-11 13:53:33 följande:
    Grundråd - försök jobba mer, inom ditt befintliga jobb eller annat.

Andra tips på extrajobb är att sälja tjänster till grannar mm genom t ex lappar i affären. Kan vara barnpassning, hundvakt, städning, trädgårdsskötsel, fönsterputs, målning, snöskottning, biltvätt.

Inga smycken du kan pantsätt på på pantbanken?
    Har redan sålt alla smycken, det var bland det första som åkte...
Svar på tråden Hur får jag ihop 10000:-?