Inlägg från: thelifesaviour |Visa alla inlägg
  • thelifesaviour

Ger ersättning och gröt, behöver råd och hjälp

Han är ju så liten än, kanske inte är riktigt redo för så mycket smakisar än. För vår dotter tog det flera flera flera månader innan hon åt ens ok. Stressa det inte, jag skulle absolut prova att bara ge ersättning ett tag, ta en paus så kan det nog bli bättre sen. Om han gillar gröten på morgonen, låt den vara enda portionen ett tag. 

• thelifesaviour

Låt honom äta så mycket han vill,  fanns inte en chans att min dotter skulle kommit upp i de måtten som stog på paketen, de är ju bara rekommendationer, alla barn är ju olika stora i maten. :) 

• thelifesaviour

Han upptäcker världen, då brukar de äta lite sämre, tar ofta igen det på nätterna sen när de är avslappnade och lugna. Låt honom sköta maten själv, när vår tjej krånglade med maten gjorde vi en gång misstaget att bli stressade och trugande, vilket bara gjorde det värre.. När vi lät henne äta när hon ville och hur mycket hon ville blev det genast bättre. 

Det är iaf min filosofi, de brukar sköta det där rätt bra själv. :) Men jag vet hur jobbigt det är när de är matkrångliga. Tänk på hur liten han är, man rekommenderar ju egentligen helamning/ersättning tills de är sex månader. Du har ingen anledning att stressa än. Lycka till, försök ta det lugnt! :)  

Svar på tråden Ger ersättning och gröt, behöver råd och hjälp