Inlägg från: älskarlivet81 |Visa alla inlägg
  • älskarlivet81

Jag tycker inte om att resa - finns det fler som jag?

Tant Green skrev 2010-10-11 20:05:04 följande:

Äh, jag tycker att de flesta som säger att de gillar att resa ändå åker på all inclusive. Så förmodligen gillar de inte heller en massa nyheter och skulle helst vilja ha det som hemma, fast varmare

Jag älskar att resa, men avskyr all inclusive! Har åkt på det en gång, det var till Egypten, men aldrig mer (om vi inte åker tillbaka till Egypten, då blir det nog all inclusive, p.g.a. risk för magsjuka).
  • älskarlivet81
    Isbit skrev 2010-10-11 21:32:23 följande:
    Ja eller hur!?
    var til Egypten i Januari på all inclusive och det var liksom bara det hotellet & utanför det var det mil av öken så man kunde inte ta sig nånstans heller.
    Bara ligga hela dagarna. Kunde inte ens handla för det var ju bara ett hotell.
    Guud vilken lååång vecka det var
    Egypten var tråkigt när man var på turistställena, men vi åkte till Kairo 2 dagar också! Fantastiskt! Jag gillar inte heller att bara ligga och sola en hel vecka.
  • älskarlivet81
    copl2 skrev 2010-10-12 10:02:32 följande:
    *L* Ja... min första fru ville väl resa, men vi levde länge så att vi hade så mycket att göra med husrenovering, stor trädgård osv. att det aldrig kom på tal. Vi semestrade en del inom norden med husvagn, dock.

Min nuvarande fru, som jag hittade på Internet, hon valde att inte läsa det i min presentation där jag mycket noga skrev att jag aldrig skulle komma att resa med på utlandsresor. Så när hon började prata om resor och jag påminde henne om att jag inte vill göra sånt så blev hon väldigt förvånad, för det hade hon ingen aaaaning om. Men när hon fyllde 50 gav jag henne iaf en resa i present som jag också följde med på. Hon reser en del med kompisar, och det är helt OK för mig.
    ok, själv hade jag känt mig kvävd om min man inte skulle vilja resa.. Vi reser mycket och tycker det är fantastiskt att uppleva olika platser. Men alla är olika så klart, men jag hade nog inte satsat på något djupare med honom om han var väldigt anti att resa.
  • älskarlivet81
    zanna80 skrev 2010-10-12 10:48:06 följande:
    Allt det som du ts skriver att du inte gillar är sådant jag saknar enormt mycket!
    Har inte kunna åka iväg sedan 2008, så jag lider lite faktiskt. När jag tänker på att jag inte kommer kunna ha sett det jag velat under mitt liv blir jag nästan lite deprimerad - för det går inte att se allt jag vill.
    Utan istället så sitter jag och skriver upp det som jag allra helst vill se och uppleva.

Min sambo tycker det det liksom varken eller att resa, han gör det gärna men det är inget han längtar efter heller, men det tror vi båda har att göra med att han inte upplevt så mycket annorlunda på sina korta resor.

När vår dotter blivit lite större så kommer vi definitvit ta upp resande igen

Jag tror att så länge man lever med en man/kvinna som känner likadant så behöver man inte oroa sig över om man känner sig tråkig eller inte
    Varför har ni inte rest om ni gillar det?
  • älskarlivet81
    tinis77 skrev 2010-10-12 11:00:03 följande:
    Åh jag är inte ensam!! Var utomlands en del med mina föräldrar när jag var yngre, men an inte påstå att det är några minnen för livet direkt. Jag har ingen som helst längtan efter att slänga ut tusentals kronor på att sitta i ett plan i flera timmar för att sedan pressa på en strand i en vecka.
    Vi fick ett resepresentkort när vi gifte oss, det sålde vi och handlade vettiga grejer för pengarna ist.

Har vänner som måste åka minst en gång om året, annars mår de dåligt, jag har svårt att förstå vad som är så fantastiskt? Sen när man inte utropar "åh vad härligt, vad avundsjuk jag blir" när de berättar om sin resa, då är man avundsjuk på de? Öh, nä.
    Fast vi åker ofta utomlands, men aldrig för att enbart pressa på stranden en vecka..
  • älskarlivet81
    tinis77 skrev 2010-10-12 11:07:10 följande:
    Jag vet att det finns mer att göra, men de jag känner åker för att sola/bada. Men jag har inget direkt intresse av att åka för att göra annat heller.. Orka göra något i värmen..  
    Fast man behöver inte åka till varma länder.. Vi ska t.ex. till USA till våren..
  • älskarlivet81
    zanna80 skrev 2010-10-12 11:11:21 följande:
    Köpt hus som renoveras, bebis som nu är 8 månader.

Pengarna har prioriterats på huset Sedan tror jag inte vår dotter har så mycket ut av att vi reser när hon är så liten.
    ok, förstår att ni prioriterat huset.

Vi kommer åka till USA till våren när vår bebis är 10 månader. Visst, hon har inte så mycket ut av det, men vi vill åka och då får hon hänga med. Vi känner att det är lättare att göra en sådan resa när hon är under året än när hon är 3-4 år. 
  • älskarlivet81
    tinis77 skrev 2010-10-12 11:15:23 följande:
    Finns inget på Island eller i moskva som lockar.
    USA då? Frankrike, Italien, Österrike, listan kan göras lång..
  • älskarlivet81
    tinis77 skrev 2010-10-12 11:14:06 följande:
    Pappa och mina bröder var i usa i 3 veckor. Har sett deras bilder och ryser vid tanken på att slösa så mkt pengar på det de sett och gjort. Nä, usa är inget för mig.
    oj, vi var i USA för 2 år sen också! Värt varenda krona!
  • älskarlivet81
    tinis77 skrev 2010-10-12 11:21:55 följande:
    Finns säkert massa intressanta platser i världen, men inte så intressant att jag har lust att slänga ut massa pengar på det.
    ok. låter lite inskränkt för mig när man inte testat, men alla gör som de själva vill.
  • älskarlivet81
    tinis77 skrev 2010-10-12 11:29:33 följande:
    Jag har varit utomlands, flera gånger. Sista gången var jag 14 år, nästa gång mina föräldrar skulle iväg vägrade jag att följa med. Jag tycker helt enkelt inte att det är kul. Jag ogillar värmen, gillar inte att bada, tycker det är läskigt att flyga. Det kostar massa pengar, jag anser att det finns bättre saker att lägga mina pengar på.
    Fast som sagt var, man behöver inte åka till varma länder, man behöver inte bada, man behöver inte flyga..
  • älskarlivet81
    copl2 skrev 2010-10-12 11:22:56 följande:
    Men, alla ni reseälskare, som försöker komma runt våran känsla att inte vilja resa genom att hitta på resmål som inte är så varma eller dyl.: Det rör sig inte om resmål, det är resandet i sig självt som är det vi inte gillar.

Jag gillar inte att trängas med folk på flygplatser, jag gillar inte att leva i kappsäck, jag gillar inte att äta mat jag inte är van vid, jag gillar inte att konfronteras med en massa okända människor, jag gillar inte att sova på hotell eller (ännu värre) vandrarhem, jag gillar inte att inte kunna prata mitt eget språk, jag gillar inte att tvingas lära mig hur de sociala koderna funkar i andra länder...

Resmålet kvíttar lika, det är resandet i sig som är så vedervärdigt!
    Fast det kan jag förstå, men det var någon här i tråden som hela tiden kommer tillbaka till att hon inte vill bada och sola...
  • älskarlivet81
    tinis77 skrev 2010-10-12 11:34:51 följande:
    Så jag som verkligen inte vill åka hemifrån, vara borta en vecka, resa flera timmar, inte vill se något skithäftigt i något skumt land, jag måste ändå ut och resa?? Jag vill inte, varför måste jag då? Jag måste kasta bort mina pengar på något jag inte vill, må dåligt och ha hemlängtan en vecka bara för att det ska vara så?
    Skumt. Undrar vilka som är inskränkta som inte kan acceptera att vissa inte delar deras enorma reseintresse..
    Alla gör som de vill, men du skyller på värme etc och då finns det andra resmål om man nu VILL resa!
  • älskarlivet81
    La Lola skrev 2010-10-12 11:55:10 följande:
    Men hon vill ju inte.....
    Nej och det förstår jag nu, men från början lät det som hon inte ville resa för hon inte gillar värme, men nu förstår jag att hon inte vill resa alls.
  • älskarlivet81
    äppelmos skrev 2010-10-12 18:50:31 följande:
    jag är hemmamänniska. väljer ett bra boende och landet istället!
    Det ena behöver inte utesluta det andra..
  • älskarlivet81
    La Lola skrev 2010-10-12 19:07:54 följande:
    Nä o det påstod hon väl inte heller?
    Nej, men en del tror ju att man inte kan bo bra och ha råd att resa ändå.. Den här personen skrev inte så, men det är det jag ofta fått höra när vi köpte hus t.ex..
  • älskarlivet81
    Jesper f skrev 2010-10-13 11:52:23 följande:
    Och om folk istället för att jobba ihjäl sig för att betala en resa, förkortade arbetstiden och istället spenderade den med varandra, skulle både skillsmässo statistiken och antalet barn som hamnar illa, minska radikalt. Det säger rena logiken. Men det är det däremot inte så många som talar om.
    Vi jobbar inte ihjäl oss för att ha råd att resa.. Jag är föräldraledig, tar ut 2 dagar/vecka.. Min man jobbar 40 timmar/vecka, dvs helt normalt och vi har råd att både bo i hus och resa på långresa...
  • älskarlivet81
    tinis77 skrev 2010-10-13 19:08:01 följande:
    Om det vore så väl... Har som sagt andra intressen.
    Det har vi också, men resandet är vårt största intresse!
  • älskarlivet81
    Klaraah skrev 2010-10-19 17:04:26 följande:
    Jag gillade att resa innan jag fick barn. Nu vill jag inte. Känns jobbigt med den sociala pressen i det område vi bor i. Alla barn på 5 år har varit utomlands minst tre gånger. Tycker bara det känns jobbigt med intensiva barn och tycker att de gånger vi hyrt på semesterställen i Sverige så har det bara varit stökigt och bökigt och vi har alla längtat hem. Kan tänka mig att resa till Australien, USA eller så när barnen är tonåringar. Varför måste man resa?. Varför måste man resa med småbarn?Verkar som att man ska det för att vara "en lycklig familj med vidgade vyer".
    Jag kan förstå att det är jobbigt med pressen, men om man nu VILL resa med småbarn? Vi kommer resa med vår bebis till USA nästa år.. För att VI vill det!
Svar på tråden Jag tycker inte om att resa - finns det fler som jag?