• juzze

Kan man bo i Gullspång?

Kanske en lite konstig fråga. Så klart man kan bo i Gullspång. Men jag undrar om det finns någon här som bor där i krokarna eller har erfarenhet från kommunen? Har ett jobb på G där, men kan inte riktigt komma underfund med om en inbiten stadstjej som jag skulle kunna bo så långt ute på vischan. Jobbet är dock mycket intressant.

Vad tror ni?

• Svar på tråden Kan man bo i Gullspång?
  • Nygift6juni

Jag kommer därifrån från början men bor numera i göteborg och jag skulle ALDRIG kunna tänka mig att flytta tillbaka!!!

Men det kanske är skillnad om man inte kommer därifrån och vet allt om alla redan ;)

Men är det ett bra jobberbjudande så why not...går ju alltid att flytta därifrån igen

• Nygift6juni

Men har du frågor om Gullspång så fråga på....

• juzze

Haha.. härligt. Är det något speciellt med just gullspång eller vill du inte bo i en liten kommun över huvud taget?

Vet inte riktigt vad jag ska fråga.. hur är människorna där? Är det mycket "skitsnack"?

• Nygift6juni

Närmsta större stad från Gullspång är ju Kristinehamn eller Mariestad och det är ju inte heller särskilt stora städer...

Jag skulle nog sakna en riktigt träningscenter, biograf,cafeer och sånt...men nu vet jag inte hur stor stad du kommer ifrån från början men är man van att ha gångavstånd till sånt så är ju någr mils bilkörning ett stort hopp...

Människorna är nog som överallt,finns good and bad people så att säga..Lite trist bondig dialekt ;)

• Nygift6juni

Har du barn kanske man saknar utbud av aktiviteter,variation av lekplatser men massa fin skog finns det ju och sjöar förtsås. Billigt att bo där!

• FredrikaoEmil

Jag kommer från Hova som ligger i gullspångs kommun och jag kan tyvärr bara hålla med om att jag inte skulle vilja flytta tillbaka diåt..Jag bor numer i Skövde som väl är största staden i närheten...dock 6-7 mil därifrån...

Vad är det för jobb? Jag skulle nog säga att folk är allmänt bonniga och trimmade mopeder och epa-traktorer tillhör vardagen...och det blir ju alltid mycket skvaller i en på en så liten ort där alla känner alla!

Jag skulle säga att det var bra att växa upp där då fanns det mycket aktivivteter men nu dom senaste åren håller utbudet helt på att dö ut...

• Linda1976

Åh Juzze darling, jag känner verkligen med dig.

KRAM! 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
Svar på tråden Kan man bo i Gullspång?