• FruNaftra

    Kan inte behålla min papegoja längre :( Var vänder jag mig?

    Tyvärr så går det inte längre. Har försökt i flera år men det har kommit till den gränsen att jag inte ser någon annan utväg. Gojan förtjänar ett bättre hem och behöver mer stimulans. Känns som jag bara skäller på gojan hela tiden och måste hindra mitt barn från att klappa jämt och ständigt. Tycker så synd om henne. Hon kan inte ens skrika längre som en papegoja bör få kunna göra (fågelns bur är utflyttad till köket eftersom vi har gjort om gojans tidigare rum till barnkammare...). Det skär ju så i våra öron.

    Märker att gojan mår sämre på grund av detta och det ger mig så dåligt samvete. Vill att hon ska må bättre men det kommer aldrig fungera här hemma. Gud vad tråkigt...

    Jag vill vända mig någonstans där det finns seriösa djurintressenter. Det är verkligen inte vem som helst som får ta hand om denna goja. Min kravlista på nästa ägare är lång och därför ska jag inte sälja henne till vem som helst.

    Vart vänder man sig?

  • Svar på tråden Kan inte behålla min papegoja längre :( Var vänder jag mig?
  • tjejenA

    blocket?? Fast där får du tala om att du inte bara säljer sådär direkt, för du måste verjkligen känna att det känns rätt. Och de som är seriösa har tålamodet att vänta.

  • FruNaftra
    tjejenA skrev 2010-10-12 11:11:59 följande:
    blocket?? Fast där får du tala om att du inte bara säljer sådär direkt, för du måste verjkligen känna att det känns rätt. Och de som är seriösa har tålamodet att vänta.
    Nej urs blocket känns inte alls bra. Tänker inte slänga in mitt älskade husdjur mitt bland alla bil-annonser. Dessutom tror jag inte att seriösa intressenter spanar på blocket efter papegojor...iallafall inte de köpare jag är ute efter.

    Jag tänkte om det finns ett djurforum där man även kan annonsera och där seriösa djurägare finns. Inte ett allt-i-allo-forum.
  • sallybuse

    Hur gammal är din papegoja.Man kan kanske ringa till en djuraffär och fråga om dom vill ha den och sen sälja den vidare.Eller dom vill kanske ha den själv.Finns ju många som har dom bara för att vara där.de var en tanke från mig.

  • Annaloo

    Det finns ofta intresseforum baserat på vilken sorts goja det är. Googla!

  • FruNaftra

    Hon är ca 6 år och lever i minst 30 år till. Inte alls intresserad av att lämna henne till en affär eftersom de säljer vidare till vem som helst sålänge de får pengar i handen. Stackarn kan ju hamna var som helst då.

    Jag har googlat en del och hittat en del ställen men är fortfarande osäker på vilket ställe som är bäst. Ni vet inte vilka som har bäst rykte...?

  • Tröttimössan

    Jag har inget svar på din fråga men vill bara säga att det är så hjärtevärmande att du bryr dig så mycket om ditt husdjur.
    <3

  • FruNaftra
    Tröttimössan skrev 2010-10-12 14:54:13 följande:
    Jag har inget svar på din fråga men vill bara säga att det är så hjärtevärmande att du bryr dig så mycket om ditt husdjur.
    <3
    Tack {#emotions_dlg.flower}

    Jag har skrivit fågeluppfödaren jag köpte papegojan av. Får se vad hon svarar.
  • Uncia

    kolla runt på fågelföreningar eller goja-sidor, där finns det ofta sälj-annonser eller personer som tar emot gojor som behöver omplaceras.

    är ändå bra att du inser läget och vet att den förtjänar bättre även om det såklart inte är ett lätt beslut.

Svar på tråden Kan inte behålla min papegoja längre :( Var vänder jag mig?