barnolja som glidmedel?
Har för mig att jag hört att man kan använda barnolja som glidmedel, eller är jag helt ute och cyklar nu?
Har för mig att jag hört att man kan använda barnolja som glidmedel, eller är jag helt ute och cyklar nu?
Personligen tycker jag det blev sämre med barnolja men det är milt så det funkar för kroppen iallafall. Dock får man inte ha det tillsammans med kondom då kondomen kan gå sönder. Min favorit är silikonbaserat glidmedel. Dyrare i inköp men drygt. Dock måste man vara noga att tvätta sig efteråt då det lägger sig som en hinna på huden.
vi testade barnolja men det klumpade som ihop sej så det blev alldeles grynigt så det tyckte jag inte alls om! så vi köpte "klick" (glidmedel) på apoteket och den e verkligen super! det liknar så mycket det egna sekteter, mycket mer likt än oljor. och den är vattenbaserad och lätt att tvätta bort sen. kostar inte mkt heller.
Jag personligen är förtjust i natusan barnolja.
Den är lätt och smidig och använda och lätt att tvätta av.
Men har även testat sex olja, men vare sig min man eller jag gillade den i konsistens och lukt, men värmen som kom av den var mysig.
kram Bettan
Lite nyfiken, jag har upptäckt att det är många som använder/köper glidmedel, även personer utan problem med torrhet ed i slidan.
Varför köper/använder man glidmedel?
Pompelipossa
vi använder glidmedel men bara på min kille, han tycker det är skönare när vi har förspel
Vi har det dels för att jag kan bli torr mitt i men det är även bra de gånger man vill komma till snabbt och inte kropp och psyke är samstämda (dvs jag vill men min kropp har inte fattat det ännu)
Hallå Anonym!
Det är oerhört viktigt att ha klart för sig i vilket syfte man skall använda glidmedel.
Om det är under tiden då du försöker att bli gravid ska du absolut inte använda Klick eller barnolja eftersom de förstör spermierna det finns det bevis för genom en analys av olika glidmedel finns på www.storkhjalp.se
Finns ännu bara ett enda glidmedel som är spermievänligt och dessutom bidrar till befruktning. Har läst t.ex. en thej som hade kört utan Pre-Sed i 9 månader sedan köpte hon Pre-Seed och blev gravid vid första försöket.
Undrar hur många som blivit lurade av att använda Klick och andra glidmedel som dödar spermier även om de påstår att "INte spermiedödande" vilket Apoteket menar att det förekommer inget aktivt spermiedödande i Klick, men hur vänligt är det finns ingen information om.
GRRRRRRRRR
Måste hålla med testfia. Det finns mycket man kan kleta på sig som inte står som direkt skadligt men som ändå inte är nyttigt eller hör hemma i den känsliga biomaskin som är människan.
När ska vi begripa att kroppen fixar det mesta själv och oftast inte behöver rundsmörjas på alla möjliga och omöjliga sätt?
Ju mindre produkter och krämer jag använder, desto bättre mår hud, hår, naglar och slemhinnor. Jag blev av med svåra eksem när jag började undvika vissa tillsatsämnen, graviditeten svepte bort mina allergier som redan höll på att avklinga och sedan jag konsekvent vägrat antibiotika efter en extrem sjukperiod för åtta år sen så har jag inte haft några problem med underlivet och min hälsa blir bara starkare för varje år.
Det funkar för mig åtminstone.
Använder massageolja ibland när vi har sex, dock INTE som glidmedel. Utan smörjer in varandra över kroppen... blir härligt varmt och småhalt. Känns annorlunda och ganska porrigt. Tänk bara på att inte ha det på nyaste finaste lakarnen då det även efter tvätt kan lämna kvar spår av flottfläckar. Som glidmedel kan jag absolut rekommendera Klick (dock inte om du försöker bli gravid, precis som testfia skrev). Fungerar perfekt både analt och vaginalt samt att det är billigt och drygt. Tror inte att olja av olika slag är bra som glidmedel då även de mildaste lämnar en hinna efter sig som kan påverka ph balansen och liknande i slidan. Så använd bara oljan till utvärtes bruk. Samt att kondomerna kan spricka av det.
Vi har användt barnolja o för oss funkade det bra.
testfia???
Hur är det med intim tvättolja då???
Var får man tag på pre-seed? Finns det i sverige, eller kanske europa?
Bimsan: Du kanske inte har spruckit otroligt mycket vid din förlossning och behöver rundsmörjas, men det har jag och behöver därför MYCKET smörjning för att jag ens ska våga ha sex i huvudtaget... blev faktiskt lite ledsen av ditt inlägg.