• Yrkis

Tre rätters middag UTAN fisk, skaldjur, kyckling och alla sorters nötter...

Hej!

Jag behöver lite tips, idéer och förslag på rätter till en tre rätters middag som jag ska göra åt mig och min deltidssambo (pojkvän).  Skål

Han är nämligen allergisk mot fisk, skaldjur, kyckling och nötter - och då tryter min fantasi...
    Jag är långt ifrån världens bästa kock, så det vore även toppen om ni kunde länka eventuella recept också.

Tacksam för svar! Glad

/Stina 
  • Svar på tråden Tre rätters middag UTAN fisk, skaldjur, kyckling och alla sorters nötter...
  • Nyfiken gul

Förrätt:

Toast med kantarellstuvning - rosta ett gott bröd och gör en vanlig svampstuvning och lägg på, kan eventuellt gratineras 5 min i ugnen med en god ost riven högst upp.

Varmrätt:

Potatisgratäng med massa vitlök och helstekt baconlindad fläskfile.  Serveras med grönsallad och en fräsch kall dressing till.

Efterrätt:  Gino - färsk frukt gratineras i ugn med riven vit choklad, serveras med vaniljglass

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul

en till ...

Förrätt: ostgratinerad löksoppa, serveras med varmt vitlöksbröd.

Varmrätt:  hemgjord cheddar och baconburgare i grovt bröd med egengjord klyftpotatis. serveras gärna med lite olika dressingar i små koppar på sidanom som tex coleslaw, bbq-sås, tzatsiki, stark senap osv osv...

Efterrät:  vanlig klassisk äppelpaj med vaniljsås

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Yrkis

Oj, oj, oj! Mumsigt det lät!
    Blir ju hungrig igen trots att jag nyss åt middag, haha! Glad

• Yrkis

Nästa veckan tänkte jag till att överraska honom!

Någon annan som också har kreativa, roliga och goda förslag? 

• Tittij

Bruschetta

Fylld lövbiff (tex soltorkade tomater och Taleggio, eller nån färskost) med pommes duchesse och grönpepparsås

Chokladfondant med hemmagjort hallonsorbet

• Yrkis

Mums!!  Ja det finns tydligen massor av rätter jag inte ätit eller tänkt på att man kan göra. 
    Fler förslag? ;)
    Kan ju aldrig bli för många recept då vi ska äta middag ihop mååånga gånger till, hihi ;) 

Svar på tråden Tre rätters middag UTAN fisk, skaldjur, kyckling och alla sorters nötter...