• Tjejen 75

Sydkorea

Någon som vet hur länge stoppet varade i Sydkorea förra gången?

Någon som vet hur lång tid det kan ta när man befinner sig ungefär på 13:e plats i kölistan på AC:s sida?

Tar gärna emot annan nytt info om Sydkorea Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-12 20:18
    Jag menar annan nyttig info om Sydkorea, blev lite fel där....
  • Svar på tråden Sydkorea
  • Angla

Menar du att de stängt igen?

Angla - mamma till slut & snart igen
  • Tjejen 75

Eller rättare sagt AC har sedan 1/10 valt att inte skicka fler ansökningar enl deras hemsida.

• Angla

Jaha men stängnigen förra året berodde ju på att Sydkorea inte ville skicka ut fler RB.

Angla - mamma till slut & snart igen
  • vem vet

Står ni på 13:e plats så ligger ni ju bra till och håller ni den platsen så borde ni ju komma med i andra omgången med ansökningar som AC skickar, kanske till och med redan i nästa omgång (eftersom det ofta verkar vara någon eller några i toppen som väljer att avvakta med att skicka iväg sina handlingar).

Hur många som hinner komma in före är omöjligt att gissa när man inte vet något om hur länge det dröjer innan AC kan börja skicka iväg nya ansökningar. Bästa gissningen borde ju AC själv göra, men de är naturligtvis försiktiga med gissningar. Ni ligger ju dock så långt framme så det borde inte vara hur många som helst som kan hoppa in före er.

Jag håller tummarna för att ni får starta upp snart!

• familj05

Hej!
    Har det sagt att det är stopp till er?
    Vi låg på 7 plats i 5 månader ungefär.
    Trevlig helg ! 

• Tjejen 75

Familj05: AC har sagt att de inte skickar ner några nya ansökningar just nu. Anledningen är att det redan finns många i landet.

• familj05

Ja det såg jag på hemsidan, men det är inte det jag menar med stopp. Vid ett stopp upphör väl både bb och rb och det hoppas jag inte är fallet nu!
    Vi håller tummarna! 

• Tjejen 75

Någon som vet om det finns en "sydkoreagrupp" man kan ansluta sig till? T ex för de som har adopterat eller som ska från detta land....

• Emeli
    Tjejen 75 skrev 2010-10-16 20:18:31 följande:
    Familj05: AC har sagt att de inte skickar ner några nya ansökningar just nu. Anledningen är att det redan finns många i landet.
    Hej!
    Så här är det ofta i adoptionsvärlden. Det du beskriver är inte vad man brukar kalla stopp. När det är stopp är det landet som talar om att inga fler bb och rb kommer, och inga nya ansökningar tas emot, Sådana stopp kan vara tillfälliga eller permanenta. Det har hänt vissa år att Korea tillfälligt har stoppat antalet adoptioner i slutet av året, men de har alltid kommit igång igen efter årsskiftet. Det har att göra med hur många barn som de kan förmedla årligen till andra länder. Frågan är känlig för koreanerna, och de har vissa kvoter de måste hålla sig inom, Det du beskriver är bara normal variation.

Jag föstår att ni är otåliga nu när er tur närmar sig. Försök ta det lugnt. Er tur kommer att komma, ganska snart skulle jag tro. .
  • vem vet
    Tjejen 75 skrev 2010-10-30 22:51:15 följande:
    Någon som vet om det finns en "sydkoreagrupp" man kan ansluta sig till? T ex för de som har adopterat eller som ska från detta land....
    En lista för de som har och de som ska adoptera från Sydkorea:
    http://groups.yahoo.com/group/Korealistan/
Svar på tråden Sydkorea